منوی شام اسکار؛ از صدف و خاویار تا شکلات

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۸۷۶

سرآشپز مشهور اتریشی که مسوولیت تهیه کردن غذای مراسم شام اسکار را برعهده دارد می‌گوید، خواندن اسامی غذاهای این لیست هم ممکن است باعث شود احساس گرسنگی کنید.

حتی اگر دست سرنوشت به لئوناردو دی‌کاپریو رحم نکند و او یک بار دیگر هم از دریافت جایزه اسکار بازبماند هنوز می‌تواند حسابی از مراسم شام رسمی اسکار یا Governor's Ball لذت ببرد. نامزدهای اسکار امسال ضیافت خوبی را تجربه می‌کنند و می‌توانند از خوردن ماهی و سیب‌زمینی پخته که پر از خاویار است گرفته تا مجسمه‌های طلایی شکلاتی لذت ببرند. ولفگانگ پاک، سرآشپز سرشناس که خود از سلبریتی‌هاست، مسوولیت تامین غذای ۱۵۰۰ستاره و میهمانانشان را با ۱۳۰۰صدف خوراکی، ۱۰کیلوگرم خاویار، ۳۰۰خرچنگ، ۶۵۰۰ نان به شکل مجسمه اسکار و ۲۴۰۰بطری نوشیدنی را بر عهده دارد. او می‌گوید: «ما با غذاهای سنتی‌تر مثل ماکارونی با پنیر و تروفل و پای مرغ که ستاره‌هایی مثل آدل و جان تراولتا دوست دارند و بعد هم با غذاهای جدیدتر مثل خرچنگ نعلی آلاسکایی سبک چینی و غذاهای گیاه‌خواری مثل انگور سفید و سوپ اسپانیایی عملکرد بهتری نسبت به سال قبل خواهیم داشت. خلاصه برای همه ‌چیزی موجود خواهد بود».

پاک ۲۰ سال است که برای مراسم شام اسکار غذا می‌پزد و حالا درخواست‌های ویژه از سوی چهره‌های شناخته‌شده‌یی دریافت می‌کند که می‌خواهند برای شب بزرگ‌شان، غذای محبوبشان را هم بخورند. او می‌گوید:«چند ماه پیش باربارا استرایسند را دیدم و گفت برایم مهم نیست چه چیزی می‌پزی فقط به شرط اینکه برای من پای مرغ درست کنی. خیلی از اعضای آکادمی همین حرف را می‌زنند برای همین این غذا را هر سال درست می‌کنیم».

ستاره‌هایی که نمی‌توانند در مقابل شیرینی مقاومت کنند، می‌توانند از دونات‌های کوچک که با تمشک و مربای نارنج پر شدند، کیک‌های شکلاتی، پانا کوتا با خاویار، تیرامیسو و کیک‌های میوه‌دار لذت ببرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر