کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۸۷۱

عقب بودن ایران در برداشت آب از خلیج‌فارس

ایلنا| احمد عاقبت‌بخیر مدیرعامل آب‌ منطقه‌یی استان سیستان و بلوچستان درباره انتقال آب عمان به فلات مرکزی گفت: با توجه به ۲۲۸میلیون متر مکعب کمبود آب استان در افق ۱۴۲۰همچنین تامین آب

۱۷ استان برنامه شیرین‌سازی و انتقال آب از عمان به فلات مرکزی در دستور کار قرار گرفته و اولویت نیز ارسال آب به خراسان جنوبی و استان سیستان و بلوچستان است. وی با بیان اینکه در زمینه بهره‌برداری از دریا برای تامین نیاز آبی خود نسبت به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بسیار عقب‌تر هستیم، افزود: ما استفاده از آب‌های غیر متعارف را بسیار دیر شروع کردیم و باید این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.


افزایش 14درصدی تزریق گاز به میدان‌های نفتخیز جنوب

صدا و سیما| عبدالحسین کوتکی مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز با بیان اینکه حجم تزریق گاز به میدان‌های مناطق نفتخیز جنوب در 10 ماه امسال با بیش از 14درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به 9,6میلیارد مترمکعب رسیده است، گفت: در 10 ماه امسال، 2,8میلیارد مترمکعب گاز به میدان پارسی و 800میلیون مترمکعب گاز نیز به میدان کوپال تزریق شده است. مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز با بیان اینکه تزریق گاز به میدان‌های نفتی با هدف صیانت از چاه‌ها انجام می‌شود، گفت: در 10 ماه امسال، 6میلیارد مترمکعب گاز به میدان کرنج تزریق شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر