کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۷۹

مدیرکل بررسی‌های فنی و اقتصادی رگولاتوری گفت: طبق مطالعات تطبیقی انجام شده، مشخص شد که کاربرد اصلی رجیستر گوشی پیدا کردن گوشی‌های مسروقه است. حسین فلاح جوشقانی اظهارکرد: قوانین موجود درباره رجیستر گوشی موبایل در کشور به عنوان راه‌حل مبارزه با سرقت گوشی و پیدا کردن گوشی مسروقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. حدود یک سال پیش مطالعه‌یی در این باره در رگولاتوری انجام و روال‌‌های موجود در سطح دنیا در این زمینه مطالعه‌ شد که نتیجه بررسی این بود که کاربرد معمول رجیستری از طریق شماره سریال برای پیدا کردن گوشی‌های مسروقه است.

تعداد قابل‌توجهی از خریداران آیفون 6 پلاس می‌گویند این گوشی درصورت قرار گرفتن در جیب ممکن است به علت فشارهای وارده خم شده و تا حدی کج وکوله شود. ظاهرا چارچوب آلومینیومی این گوشی از استحکام کافی برای نگهداری نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی گوشی یاد شده برخوردار نیست و ممکن است در صورت نشستن نامناسب مالک گوشی یا خم شدن وی به علت فشاری که تحمل می‌کند، تاب بردارد.

مستندی درمورد ادوارداسنودن، افشاگر جاسوسی‌های سایبری دولت امریکا دهم اکتبر سال جاری در جریان برگزاری جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درمی‌آید. جامعه فیلم مرکز آبراهام لینکلن که متولی این جشنواره است، اعلام کرده که این مستند به نام Citizenfour توسط خانم مستندساز 52 ساله امریکایی به نام لورا پویترس کارگردانی شده است.

شرکت مدیاتک فناوری اختصاصی را دراختیار فعالان حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار قرارداده تا از آن برای طراحی برنامه‌ها و ابزار سازگار با نسل جدید اینترنت استفاده شود. نسل جدید اینترنت موسوم به اینترنت اشیا امکان اتصال همه ابزار و وسایل را به اینترنت فراهم می‌آورد. این ابزار به برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان در هر سطح از مهارت فنی امکان می‌دهد محصولات پوشیدنی سازگار با اینترنت اشیا طراحی و عرضه کند.

با توجه به هزینه بالای خرید نسخه کامل نرم‌افزار آفیس برای دانش‌آموزان و دانشجویان، مایکروسافت تصمیم گرفته دسترسی به نسخه آنلاین آفیس را با تخفیف فراوان برای این افراد ممکن کند. برخی از این خدمات به رایگان دردسترس دانشجویان و دانش‌آموزان قرارخواهند گرفت تا آنها بتوانند نیازهای روزمره‌شان را برطرف کنند.

ایده ساخت نخستین کشتی‌های روباتیکی جهان فاصله چندانی تا تبدیل شدن به واقعیت ندارد. چند ماه پیش بود که شرکت رولزرویس که درزمینه طراحی و ساخت موتور هواپیما و سیستم‌های سنگین حمل‌ونقل شهرت جهانی دارد ازچشم‌انداز هیجان‌انگیزی خبر داد که در آن کشتی‌های روباتیکی بدون حتی یک خدمه انسانی درخطوط کشتی‌رانی سراسر جهان به کار گرفته خواهند شد.

شرکت فیس‌بوک شایعات درخصوص دریافت حق عضویت ماهانه از کاربرانش را تکذیب کرد. یک وب‌سایت مدعی شده بود که شرکت فیس‌بوک قصد دارد از اول ماه نوامبر سال جاری میلادی از کاربران خود ماهانه 2دلار و 99 سنت حق عضویت دریافت کند. سایت «نشنال رپورت» عنوان کرده بود که تصمیم جدید محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهان بخشی از برنامه فیس‌بوک برای افزایش درآمدهای خود است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر