اختلاف نظر، عامل عدم بازگشایی نماد پالایشی‌ها

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۴۷

رییس سابق اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار درباره مهم‌ترین ابهامات شرکت‌های پالایشی که منجر به عدم بازگشایی این نمادها در بورس شده ، اظهارکرد: یکماه پیش مقرر شد که حداکثر تا یک هفته شرکت‌های پالایشی با پالایش و پخش و وزارت نفت قرارداد مورد توافق را امضا کنند.

امیرحمزه مالمیر افزود: این قرارداد هنوز به امضای تمام شرکت‌های پالایشی نرسیده و برخی از آنها این قرارداد را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مساله حل شده میان شرکت‌های پالایشی و پالایش و پخش، عدم اعمال کیفی‌سازی برای سال 92 بود گفت: در این مورد مقرر شد تا نحوه اعمال کیفی‌سازی برای سال 93 مورد توافق قرار گیرد به‌نحوی که دو طرف آن را قبول داشته باشند. مالمیر در ادامه با بیان اینکه در جریان جزییات بیشتر توافق میان پالایشگاه‌ها با پالایش و پخش و وزارت نفت نیستم و اخبار را از سازمان بورس دریافت می‌کنم، به فارس گفت: دو ابهام اساسی شرکت‌های پالایشی در خصوص نحوه اعمال کیفی‌سازی برای سال 93، نحوه تسویه نرخ خوراک و فرآورده‌ها با پالایش و پخش و توافق بر سر قرارداد فی‌مابین است که منجر به‌عدم بازگشایی این نمادها با توجه به عدم امکان ارایه صورت‌های مالی دقیق در بورس شده است.

وی تاکید کرد: شرکت‌های پالایشی و پالایش و پخش هنوز میان یکدیگر اختلاف‌نظرهایی دارند که تمام پیگیری‌ها بر این اساس بود که به قراردادی بلندمدت مورد تفاهم و توافق طرفین ختم شود.

معاون شرکت بورس با بیان اینکه قرارداد تهیه شده در وزارت نفت هنوز به امضای تمام شرکت‌های پالایشی نرسیده ، گفت: برخی پالایشگاه‌ها این قرارداد را امضا و برخی دیگر آن را قبول ندارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر