نخستین پانورامای خاورمیانه درپایتخت

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۴۴

مطالعات و طرح اولیه پروژه موزه دفاع مقدس آذر1383 شروع شد و با جلسات متعدد با مدیریت شهری ارزش‌های دفاع مقدس و ستادکل نیروهای مسلح در فروردین84 به تایید رسید. طرح موزه به مسابقه گذاشته شد و گروه‌های مختلفی در مسابقه شرکت کردند. از بین شرکت‌کنندگان42 اثر طی مراسم ویژه‌یی جایزه خود را از شهردار محترم تهران، ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران و ریاست محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دریافت کردند. باغ موزه هشت‌تالار به نام‌های سرانجام، مقاومت، پیروزی، شهادت، آرامش و مقابله، دفاع، حیرت و حقانیت و آستانه دارد.

دیدنی‌های باغ‌موزه دفاع مقدس: نمایش تصویر حماسه‌های مختلف تاریخ ایران است که آن را روی پرده‌یی از آب، ادوات نظامی غنیمت گرفته‌شده در طول هشت‌سال دفاع مقدس، اهتزاز مرتفع‌ترین پرچم ایران در جوار باغ‌موزه دفاع مقدس، باغ‌دره که جشنواره‌یی از 16میلیون طیف رنگی، نور، آب و آتش برپا می‌کند. تالارهای موزه که با شعر «ای مرغ سحر، عشق ز پروانه بیاموز/ کان سوخته را جان شد و آواز نیامد»، موسیقی مربوط به خود را داراست و پرده نمایش آبی هم ترکیبی از هارمونی آب و این ترانه است، موزه سراسرنما، بزرگ‌ترین پانوراما در نوع خود و نخستین در خاورمیانه محسوب می‌شود. نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی، کافی‌شاپ، فضای فروشگاهی، فضای تصاویر دیجیتالی، گالری سلاح‌های دوره مقاومت، فضای نمایشگاه حجمی و نقاشی پانوراما بخش‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهد، نمادی از مسجدجامع خرمشهر در قلب تهران، پخش تصاویر سه‌بعدی روی دیوار مسجدجامع پیاده‌سازی شده است، یادمان هشت شهید گمنام است.

البته باغ‌موزه امکاناتی مانند آمفی‌تئاتر خلیج‌فارس، کتابخانه تخصصی شهید سوداگر، گالری، مهد‌کودک، اورژانس، رستوران‌ها، فروشگاه، فضاهای آموزشی، آمفی‌تئاتر هویزه، آمفی‌تئاتر سوسنگرد، رستوران ویژه و کافی‌شاپ هم دارد. موزه دفاع مقدس روزهای سه‌شنبه تعطیل و روزهای جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت 11صبح باز است. ضمن آنکه شما می‌توانید به سایت این مجموعه بروید و بازدید مجازی از آن داشته باشید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر