دومین طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۳۵

بعد از آنکه تیم سه‌نفره تیراندازی بانوان ایران، با کسب یک مدال طلا و دونفره در رقابت‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی خوش درخشید، کاروان ایران موفق شد در رشته ووشو، رویینگ سبک‌وزن چهارنفره بانوان، وزنه‌برداری و شمشیربازی صاحب مدال‌های مختلفی شود. تیم 10نفره ووشو موفق شد در دو بخش تالو و ساندا و در گروه مردان و زنان توسط محسن محمدسیفی مدال طلا و دو نقره توسط حمیدرضا دلاور و الهه منصوریان و همچنین یک برنز توسط سجاد عباسی کسب کند.


نخستین مدال آسیایی برای قایقرانی بانوان

همچنین تیم قایقرانی رویینگ سبک‌وزن چهار‌نفره بانوان نیز موفق شد برای نخستین‌بار در این رشته برای ایران مدال‌آوری کرده و نشان برنز این ماده را از آن خود کند.

سولماز عباسی از اعضای این تیم، پس از کسب مدال برنز رقابت‌ها گفت: ما از قبل تصویرسازی کرده بودیم تا برای مدال طلا با چین بجنگیم که حالا مدال برنز گرفتیم و این هم مدال خوب و باارزشی است. با این مدال بانوان ایرانی بازهم دیده شدند و امیدوارم توجه به ورزش بانوان بیشتر از این شود.


رستمی به طلا نرسید

اما عصر روز گذشته نیز، کیانوش رستمی در رقایت‌های 85کیلوگرم وزنه‌برداری صاحب مدال نقره شد. مدالی که به‌اعتقاد بهمن زارع، سرمربی تیم وزنه‌برداری می‌توانست طلا باشد. وی در حرکت یک‌ضرب رکورد، 172کیلو را به ثبت رساند و در دوضرب نیز موفق شد وزنه 208کیلویی را بالای سر ببرد و درمجموع این دو حرکت، رکورد 380 کیلوگرم را برای خود ثبت کرد و بعد از وزنه‌بردار چینی به مقام نایب قهرمانی رسید. در این دسته، هشت وزنه‌بردار باهم رقابت کردند که به‌جز کیانوش رستمی در این وزن، رسول تقیان نیز دیگر نماینده ایران بود که از کسب مدال بازماند و به‌عنوان چهارمی رقابت‌ها رسید.


رضایت معاون وزیر از عملکرد ملی‌پوشان

با کسب این نتایج تا ساعت16 روز گذشته تیم ایران با کسب 2مدال طلا، 2برنز و 5نقره و همچنین قطعی‌شدن مدال نقره تیمی در رشته شمشیربازی سابر، عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشته است به‌گونه‌یی که نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌یی وزارت ورزش و جوانان در اظهارنظری بیان کرده که تاکنون 90درصد پیش‌بینی‌ها محقق شده است. وی با اشاره به اینکه بیشتر مربیان کاروان ایران را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند بیان کرده است، زمانی‌که می‌خواهیم مربی خارجی بیاوریم باید ببینیم که چه امتیازاتی نسبت به ایرانی‌ها دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر