اخبار

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۳۴۰

پیشنهاد جعاله ۲۰میلیونی روی میز بانک مرکزی

حامد مظاهریان، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه با بیان اینکه مصرف‌کنندگان وام جعاله را برای دریافت وام ۶۰میلیون تومانی هزینه می‌کنند، گفت: با ۱۰میلیون تومان امکان تعمیرات اساسی واحد مسکونی وجود ندارد، به همین دلیل به‌دنبال افزایش این وام به ۲۰میلیون هستیم. به گزارش تسنیم، مظاهریان با اشاره به اینکه به دنبال وارد کردن محرک‌های جدید به بخش مسکن از افزایش رقم تسهیلات تعمیر مسکن به عنوان یکی از محرک‌ها نام برد و افزود: امیدواریم بانک مرکزی با افزایش وام جعاله مسکن به 20میلیون تومان موافقت کند. وی با بیان اینکه استقبال از وام 60میلیون تومانی مسکن باعث افزایش قیمت اوراق حق‌ تقدم شد، اظهار کرد: مصرف‌کنندگان عملا همه وام 10میلیون تومانی جعاله را بابت خرید اوراق هزینه می‌کنند.


طرح جامع شهر تهران

نیازمند بازنگری است

مرتضی طلایی، نایب‌رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از اتفاقات در حوزه بلندمرتبه‌سازی ناشی از سیاست‌هایی است که در طرح جامع پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: طرح جامع شهر تهران نیاز به بازنگری دارد. به گزارش مهر، طلایی با اشاره به اعلام ممنوعیت بلندمرتبه‌سازی در شهر تهران گفت: در حالی که شورای عالی معماری و شهرسازی هنوز ضوابط بلندمرتبه‌سازی را اعلام نکرده است، با طرح ممنوعیت فضایی را در جامعه ایجاد می‌کند که پیامدهای نامطلوبی بر صنعت ساخت‌وساز باقی می‌گذارد. وی اظهار کرد: با اصل موضوع وجود ضوابط و مقررات در بلندمرتبه‌سازی موافق هستیم چرا که سرانجام شهر تهران با این روند بلندمرتبه‌سازی معلوم نیست.

طلایی افزود: اولویت توجه به بلندمرتبه‌سازی باید در بازنگری طرح جامع شهر تهران مورد توجه قرار گیرد تا در حوزه سیاستگذاری موضوع به درستی تبیین شود.


انتقاد شدید از ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در سواحل مازندران

حسین معصوم مشاور وزیر راه و شهرسازی از رواج گسترده فعالیت غیرقانونی بنگاه‌های مشاور املاک مازندران و تبلیغات آزاد و بدون محدودیت این بنگاه‌ها در زمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در سواحل و جنگل‌های این استان انتقاد کرد.

معصوم در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اقدامات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی برای صیانت از زمین‌های دولتی استان مازندران اظهار کرد: در سال‌های اخیر تخریب و تجاوز به عرصه‌های جنگلی، ساحلی و ساخت‌وساز‌های بی‌رویه و غیرمجاز در مازندارن افزایش یافته که در این راستا در روزهای اخیر از مدیرکل دادگستری مازندران به عنوان رییس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی این استان درخواست کردم تا در این خصوص اقدامات مقتضی را انجام دهد. وی ادامه داد: ساخت‌و‌سازهای بی‌رویه در استان مازندران علاوه بر ایجاد ترکیب ناموزون در ساختار کالبدی این استان مشکلات عدیده‌یی را در راستای تحقق اهداف و اجرای زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مازندران در پی داشته به گونه‌یی که امروزه شاهد افزایش بی‌رویه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سواحل و جنگل‌های این استان بوده و تغییر کاربری اراضی کشاورزی به شکل بسیار وسیع توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب را به وضوح می‌بینیم.


قالیباف: با مهاجمان به کارواش سعادت‌آباد برخورد می‌شود

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با اشاره به اینکه ورود عوامل اجرایی منطقه ۲ به کارواش سعادت‌آباد تهاجمی بوده و قابل قبول نیست، گفت: به‌طور قطع با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش فارس، قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه میرزای شیرازی (از خط 3 متروی تهران) در جمع خبرنگاران در تشریح اتفاقات صورت گرفته در کارواش سعادت‌آباد تصریح کرد: ماموران اجرایی شهرداری منطقه 2 قبل از این حادثه (چهارشنبه) دو روز قبل از درگیری مدنظر برای اجرای حکم به کارواش اشاره‌شده می‌روند که در واقع متصرفان غیرقانونی این ملک، ماموران شهرداری را کتک زده و آنها را بیرون می‌کنند. وی ادامه داد: شهرداری در چند نوبت به متصرفان غیرقانونی این ملک اخطارهایی را داده بود، ‌اما متاسفانه این افراد اعتنایی به آن نداشتند.

شهردار تهران در خصوص درگیری صورت گرفته بین ماموران اجرایی شهرداری منطقه 2 و کارکنان کارواش تاکید کرد: در شب درگیری ماموران اجرایی شهرداری برای اجرای حکم به محل مراجعه و مورد ضرب و شتم توسط پرسنل کارواش قرار می‌گیرند و حتی خودروها و جرثقیل آنها را می‌شکنند که متاسفانه در هیچ یک از گزارش‌ها به این موضوع اشاره نشده است. قالیباف ادامه داد: ماموران اجرایی شهرداری منطقه 2 دو شب بعداز این حادثه مجددا به محل کارواش مراجعه کرده و چون از قبل می‌دانستند که احتمال درگیری وجود دارد، ماموران با یک حالت تهاجمی وارد کارواش می‌شوند که البته بنده معتقدم که افراد اجرایی شهرداری منطقه 2 در اینکه تهاجمی رفته‌اند، کار خطایی را مرتکب شده‌اند و نباید این کار را می‌کردند و می‌توانستند با دقت بیشتری این کار را پیگیری کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر