شفافیت و کنترل نوسان نرخ ارز الزامات جذب سرمایه‌گذار خارجی

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۳۳۷

معاون ساخت و توسعه آزاد‌راه‌ها با تاکید براینکه تورم‌های ۳۰ و ۴۰درصدی به فرار سرمایه‌گذار خارجی منجر می‌شود، وجود اطلاعات پروژه‌ها و کنترل نوسان نرخ ارز را از ‌الزامات‌ جذب سرمایه‌گذار خارجی‌ برای توسعه زیرساخت‌‌ها عنوان کرد.

احمدی نوری با تاکید براینکه لازم است سرمایه‌گذار خارجی و بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی کشور جذب شود، گفت: البته باید مشوق‌هایی را هم برای جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم؛ سعی می‌کنیم با مشوق‌های گوناگون بخش خصوصی را برای توسعه زیرساخت‌های آزادراهی کشور ترغیب کنیم. معاون ساخت و توسعه آزاد‌راه‌های کشور اظهار کرد: اجرای زیرساخت‌های عمرانی با بودجه دولتی امکان‌پذیر نیست و در این راستا باید بخش خصوصی جذب شود، ‌اگر سرمایه‌گذار بخش خصوصی از ساخت آزادراه‌ها استقبال نکند، تکمیل محور‌ها زمان‌بر و تقریباً با بودجه موجود غیرممکن است، به همین دلیل جذب بخش خصوصی و استقبال از سرمایه‌گذاری آنها در ساخت آزاد‌‌راه‌ها امری ضروری است.

به گزارش فارس، وی با تاکید براینکه باید نوسان نرخ ارز برای جذب سرمایه‌گذار خارجی کنترل شود، افزود: باید شاخص‌های کلان کشور بهبود یابد، تورم‌های 30 و 40درصدی موجب فرار سرمایه‌گذاران ‌می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر