اخبار

۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۲۲۸

تبدیل تلفن همراه

به پنل خورشیدی

یک شرکت وابسته به موسسه فناوری ماساچوست (MIT) پوشش شفافی ساخته که سطوح را به پنل خورشیدی تبدیل می‌کند. معمولا پنل‌های خورشیدی فوتون،‌ پرتوهای خورشیدی را گرفته و آنها را به برق تبدیل می‌کنند. این پنل‌ها تیره هستند زیرا هر چه ماده تیره‌تر باشد، نور مریی بیشتری جذب می‌کند. اما ایده پنل‌های شفاف ممکن است غیرمحتمل به نظر برسد زیرا نمی‌توانند نور مریی را جذب کنند و نور از میان آنها عبور می‌کند. شرکتUbiquitous Energy یک پوشش از مولکول‌های ارگانیک ساخته که پرتوهای فرابنفش و مادون‌قرمز خورشید را جذب می‌کند. از آنجا که این نور در طیف‌های مریی قرار ندارد، پوشش به شکل واضح و شفاف دیده می‌شود. این ماده همچنین نیمه‌رساناست. زمانی که فوتون‌ها به سطح برخورد می‌کنند، الکترون‌ها که به شکل جریان الکتریکی برای تامین نیروی دستگاه جاری می‌شوند را برانگیخته می‌کند. این فناوری در آینده می‌تواند انرژی خورشیدی را با بهره‌وری 10درصد به برق تبدیل کند.


استخراج کانی از فضا

کلید می‌خورد

جاه‌طلبی بشر برای دستیابی به فلزات گرانبها و ارزشمند او را به هزاران کیلومتر دور از کره خاکی کشانده است. اجرام آسمانی و سیارک‌ها حاوی فلزات گرانبهایی هستند که روی زمین نادر هستند. برای نمونه فلز «پلاتین» یا همان طلای سفید یکی از این کانی‌هاست که در اجرام آسمانی می‌توان یافت. بر همین اساس کشور لوکزامبورگ به دنبال استخراج کانی در فضاست و در این راستا اقداماتی هم انجام داده است. همچنین با وجود هزینه نجومی استخراج کانی در فضا، بانک سرمایه‌گذاری ملی این کشور اعتباری در ارتباط با پروژه‌های تحقیق و توسعه همسو با این هدف تخصیص داده است. وزیر اقتصاد لوکزامبورگ در این باره گفت: چنین اقدامی برای سایر کشورها همچون کشتی ماهیگیری در آب‌های بین‌المللی است یعنی اینکه ماهیگیران مالک ماهی گرفته شده به دست خود هستند اما صاحب اقیانوس نیستند.


نخستین چمدان

هوشمند جهان

Néit چمدان جدیدی با قابلیت مسطح شدن و جمع شدن تولید کرده تا شما به راحتی آن را در هر مکانی قرار دهید. این چمدان را می‌توان به راحتی تا کرد و در گنجه با قلاب مخصوص آویزان یا آن را در زیر تخت پنهان کرد. طراحی منحصر به فرد این چمدان موجب دوام و سختی آن شده است. چرخ‌های این چمدان دارای چرخش 360درجه بوده تا حمل و نقل آن نیز آسان و راحت باشد. اندازه آن از واژگون شدن به میزان 30درصد جلوگیری کرده همچنین وسایل درون آن تا 70درصد در جای خود باقی می‌مانند. چرخ‌های این چمدان به راحتی در مواقع ضروری جدا شده و از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آن اپلیکیشن گوشی هوشمند و قابلیت GPS آن است که از دزدیده یا گم شدن پیشگیری می‌شود. همچنین چمدان مذکور دارای سیستم رزرو هتل، نقشه مسافرت و اطلاعاتی از این قبیل است. این چمدان برای افرادی که عاشق سفر هستند بهترین گزینه خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر