روی خط خبر

۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۱۹۸

واردات طلا و نقره آزاد شد

گروه تجارت صادرکنندگان می‌توانند در ازای صادرات مصنوعات طلا، نقره و پلاتین، به جای دریافت نقدی، به همان میزان این فلزات را وارد کنند. براساس سیاست‌های حمایت از صادرکنندگان، ‌سازمان توسعه تجارت ایران طی بخشنامه‌یی اعلام کرد که صادرکنندگان مصنوعات طلا، نقره و پلاتین می‌توانند تعهدات مربوط را از طریق واردات این فلزات گرانبها به‌صورت شمش در ازا یا هم‌اندازه با صادراتی که از مصنوعات آنها انجام می‌دهند، تسویه کنند. در این بخشنامه که تحت عنوان ضوابط صدور مصنوعات طلا، نقره و پلاتین صادره شده، آمده است که اشخاص حقیقی و حقوقی صادرکننده می‌توانند در قبال صدور مصنوعات طلا، نقره و پلاتین، تعهدات مربوط را با ورود شمش معوض فلزات مذکور به همان میزان یا معادل ارزش مصنوعات صادراتی با ارائه و فروش ارز حاصل از صادرات به سیستم بانکی یا صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی تسویه کنند.


برنج‌های آلوده در شرف امحا

گروه صنعت رییس سازمان ملی استاندارد گفت: خارج از ضوابط و مقررات قانونی، بعضی مواقع، برخی نفوذهایی نه از جانب دولت بلکه از جاهای دیگر شکل می‌گیرد که سازمان ملی استاندارد به‌عنوان یک مجموعه مستقل و تحت نظارت دولت باتوجه به تمام ضوابط و مقررات قانونی حکم کرده و اجازه نفوذ نمی‌دهد. نیره پیروزبخت درباره موضوع واردات برنج‌های آلوده به کشور گفت: این برنج‌ها سه الی 4سال پیش وارد کشور شده و سازمان ملی استاندارد نیز درگیر این مساله نبوده و درست در زمان بازرسی‌هایی که در داخل کشور ازسوی سازمان انجام گرفته گزارش‌های مردمی رسیده که برنج‌هایی آلوده در انبار‌هایی در هرمزگان وجود دارد که پس از کشف و انجام آزمایش‌ها، از ترخیص آنها جلوگیری به عمل آمده است. وی گفت: این برنج‌ها کماکان مصرف نشده و همچنان در انبارهای هرمزگان در انتظار امحاست.


دستاوردهای تازه ایتالیا

گروه تجارت رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا از تلاش دو خودروساز ایتالیایی «فیات» و «ایریکو» برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران خبر داد و گفت: ۶۰فعال اقتصادی ایتالیا در حوزه نفت و پتروشیمی چانه‌زنی‌های خود را با طرف ایرانی آغاز کرده‌اند. احمد پورفلاح در گفت‌وگو با «فارس»، از حضور هیات 300نفره تجاری ایتالیایی در تهران خبر داد و گفت: 170شرکت ایتالیایی از امروز تا 21بهمن به مدت 3روز برای رایزنی‌ اقتصادی با بخش دولتی و خصوصی وارد کشور شده است که در راس آن دو وزیر حمل‌ونقل و کشاورزی ایتالیا نیز حضور دارند.


گروه «زر» دانش‌بنیان شد

گروه بنگاه‌ها گروه صنعتی و پژوهشی زر با تکیه بر واحد تحقیق و توسعه قوی و کارآمد به‌عنوان شرکت صنعتی دانش‌بنیان به ثبت رسید. مرتضی سلطانی رییس هیات‌مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر، گفت: باوجود مزیتی که صنایع غذایی در توسعه صادرات غیرنفتی ما می‌تواند داشته باشند، متاسفانه حضور شرکت‌های فعال در صنعت غذا بین شرکت‌های دانش‌بنیان رضایت‌بخش نیست و طبق آخرین آمار از بین 1700شرکت دانش‌بنیان تنها 100شرکت غذایی حضور دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر