اخبار

۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۱۹۴

ایجاد شهر هوشمند

در شهر جدید هشتگرد

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به انجام توافقات مختلف میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت راه و ترابری فرانسه در سفر اخیر هیات دولت به پاریس گفت: قرار است این توافقات در سفر ۲۸ فروردین ماه وزیر راه فرانسه به تهران عملیاتی شده و رسما به امضای مقامات ارشد دو طرف برسد.

محمد شکرچی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: دراین سفر نشستی با وزیرحمل و نقل فرانسه داشتیم که قرار است درباره مسائل مربوط به شهرسازی منطبق بر برنامه‌های حمل و نقل درون‌شهری با آنها همکاری‌هایی داشته باشیم. در این ملاقات فرانسوی‌ها بر اهمیت ارتباط میان شهرهای هوشمند و سیستم‌های حمل‌ونقل کارآمد درون‌شهری تاکید خاصی داشتند.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با یادآوری توافق انجام تحقیقات مشترک میان این مرکز با مراکز تحقیقاتی مرتبط با وزارت راه و ترابری فرانسه ادامه داد: همچنین دو کشور پیش‌بینی کرده‌اند تا دوره‌های آموزش مهندسان در دو حوزه حمل‌ونقل و ساختمان را در مراکز تحقیقات کشورهای مربوطه برگزار کنند. وی تبادلات علمی ایران و فرانسه در دوره‌های گذشته را یادآور شد و گفت: قرار شد در ادامه و تقویت این ارتباطات، دانش مهندسان حمل و نقل و شهرسازی ایران با همکاری استادان فرانسوی تقویت شود. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشنهاد اجرای پروژه عمرانی کریدور جاده‌یی جنوب ایران به چین از سوی شرکت‌های فرانسوی به مقامات این کشور و قبول آنها افزود: در این سفر با توجه به وزن سیاسی ـ اقتصادی دولت یازدهم، نشان دادیم که برجام در مسیر درستی قرار گرفته و اجرای آن می‌تواند پای بسیاری از شرکت‌های بزرگ و دانش‌بنیان فرانسوی را برای توسعه ایران به کشور باز کند. به خصوص قرارداد ایرباس که در آن علاوه بر وجود بندهایی مبنی بر فروش هواپیمای نو به ایران، بندهایی نیز در زمینه انتقال فناوری و دانش تعمیر و نگهداری هواپیماها به مهندسان ایرانی در آن دیده شده است. وی به مذاکرت خود با مجموعه شرکت‌های استارتاپ فرانسه در جریان سفر اخیر دولت به پاریس اشاره و تشریح کرد: شرکت‌های استار‌تاپ، نوعی از پارک‌های علم و فناوری وابسته به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر فرانسه هستند که علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی، در بخش آموزش و تحقیقات نیز فعالند که این مراکز در دنیا به دانشگاه‌های نسل سوم یا دانشگاه‌های کارآفرین مشهورند و از آنجایی که این شرکت‌ها در همه حوزه‌های علمی به تولید علم مشغول هستند، عمدتا در زمینه‌های ساختمان، تولید سازه‌های هوشمند و حمل و نقل با مدیران استارتاپ گفت وگو شده است تا با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ایران همکاری کنند.


فروش بدون پیش‌شرط

۸۰ هزار مسکن مهر مازاد

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در روزهای آینده افزود: کمیته‌یی برای تعیین ضوابط اجرایی فروش حدود ۸۰هزار واحد مسکن مهر مازاد بدون پیش‌شرط تشکیل شده است. احمد اصغری‌مهرآبادی در گفت‌وگو با مهر ضمن اشاره به جزییات افتتاح واحدهای مسکن مهر در کشور گفت: در دهه فجر امسال ۱۵۰هزار واحد به افتتاح می‌رسد و در ماه اخیر هم ۴۰هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی بابیان اینکه ۳۰۰هزار واحد مسکن مهر باقی می‌ماند که در سال آینده به اتمام می‌رسد، اظهار داشت: در مجموع ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت بود که تاکنون جز ۳۰۰هزار واحد مابقی به اتمام رسیده است. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهر با اعلام اینکه تلاش بر این است که در سال آینده پرونده مسکن مهر بسته شود، گفت: ممکن است تعدادی واحد باقی بماند اما اغلب واحدهای مسکن مهر در سال آینده به اتمام می‌رسد. مهرآبادی با اشاره به مصوبه اخیر دولت در مورد واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر، گفت: تعداد ۷۵ تا ۸۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی هستند که عمده این واحدها در استان‌های خوزستان، اصفهان، البرز و گیلان هستند. وی ادامه داد: فعلا در حال تهیه ضوابط اجرایی برای فروش واحدهای مسکن مهر به متقاضیان هستیم و موارد آن قطعی نشده است اما به محض تهیه این ضوابط اجرایی، اطلاع‌رسانی می‌شود تا افرادی که تمایل به خرید این واحدها دارند، امکان خرید داشته باشند. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن مهر با اشاره به تشکیل کمیته‌یی برای بررسی این موضوع گفت: تعدادی از واحدهای مسکن مهر متقاضی ندارند و به همین دلیل هیات دولت مصوبه‌یی را داشته تا با شرایط جدید این واحدها به متقاضیان دیگری واگذار شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر