وال‌استریت نگران آمار اقتصاد امریکا

۱۳۹۳/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۹۵

جهان آمار و ارقام اقتصادی ضعیف‌تر از انتظار بازار باعث شد تا شاخص‌های سهام در نخستین روز کاری در وال‌استریت ضرر کرده و شاخص استاندارد ‌اند‌پورز بدترین روز خود را از 5‌ آگوست تاکنون پشت‌سر بگذراند.

به گزارش رویترز، گزارش ساخت‌و‌ساز در ماه آگوست که دیروز منتشرشده، نشان می‌داد که میزان ساخت‌وساز در امریکا در این ماه بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. فروش خانه‌های موجود در ماه آگوست 1.8‌درصد تنزل داشته است که خیلی کمتر از پیش‌بینی رشد یک‌درصدی در فروش این خانه‌ها بود.

این درحالی است که میزان ساخت‌و‌ساز گاه می‌تواند از جهت میزان اشتغالی که ایجاد می‌کند کمک خوبی به رونق رشد اقتصادی باشد. بنابراین ضعف آمار در این بخش نگرانی از رشد اقتصادی را در ایالات متحده در میان فعالان اقتصادی افزایش داد.

عامل دیگری که به روحیه احتیاط‌آمیز و منفی بازار کمک کرد، سخنان وزیر اقتصاد چین بود که اعلام کرد این دولت قصد ندارد بسته تشویقی برای تحریک اقتصاد را افزایش دهد، این درحالی است که بازارها انتظار داشتند در پی آمار ضعیف اقتصادی در چین، دولت دستی برای حمایت صنایع و اقتصاد دراز کند.

به این ترتیب شاخص میانگین صنعتی داوجونز، 107.06واحد یا 62صدم‌درصد از دست داد و به واحد 17.172.68 رسید. استاندارد ‌اند‌پورز با از دست دادن 16.11واحد، 8دهم‌درصد تنزل کرد و شاخص سهام تکنولوژی نزدک با از دست دادن 52واحد، 1.14‌درصد تنزل کرد.

بازار سهام توکیو روز سه‌شنبه تعطیل بود. اما در اروپا داده‌ها و آمار اقتصادی دل و جرات را از فعالان اقتصادی گرفت و باعث شد که بازارهای اروپایی سومین روز ضرر خود را پشت‌سر بگذرانند. از اخباری که بازار را ترساند یکی، کندی جریان فعالیت اقتصادی در منطقه یورو در این ماه بود. به این ترتیب شاخص FTSE لندن در جلسه صبح روز سه‌شنبه، 1.3‌درصد تنزل یافت.

در بازار معاملات ارزی، ارزش دلار بار دیگر اندکی در مقابل ین افزایش یافت و روز گذشته در آسیا هر دلار به‌ازای 109.46ین معامله شد. یورو هم بار دیگر تنزل یافت و هر یورو به‌ازای 1.2862دلار معامله شد.

قیمت نفت‌خام تحویلی برای ماه نوامبر نیز دیروز با 20سنت افزایش به هر بشکه 97.17دلار رسید اما شب‌هنگام تنزل جدی پیدا کرد و هر بشکه نفت‌خام به‌ازای 96.21دلار معامله شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر