کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۸۲

صادق‌ عباسی‌شا‌هکوه، معاون‌ رگولاتوری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اپراتور چهارم موبایل در ایران شانس موفقیت ندارد، مگر اینکه اپراتورهای مجازی راه‌اندازی شوند و با حل موضوع فرکانس 800 با صدا و سیما،امکان استفاده از این فرکانس برای اپراتورهای جدید فراهم شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی درکارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اظهار کرد: برای اعمال فیلترینگ بر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه باید آن را به تصویب برساند و در آخرین جلسه کارگروه هیچ صحبتی از فیلترینگ وایبر مطرح نبود.

جلسه‌ نقد و بررسی نخستین همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان و هم‌اندیشی جهت چگونگی ادامه راه برای همایش سال‌ آتی با حضور رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور و اصحاب رسانه برگزار شد. آیت‌اللهی دراین خصوص گفت: محور اصلی همایش نیز بحث اینترنت پیشران توسعه اقتصادی بود که براساس آن پنل‌های تخصصی بسیار خوبی برگزار کردیم که می‌توان همه وجوه مورد نیاز در بررسی ضرورت و جایگاه اینترنت را در آنها یافت.

شرکت ارتباطات وایمکس مبین‌نت اعلام کرد: مجوز پیاده‌سازی شبکه‌ ارتباطی باندپهن بی‌سیم با فناوری نسل چهارم به این شرکت از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعطا شده که امسال مبین‌نت با رویکردی جدید و با شعار «مبین‌نت ارایه‌دهنده‌ راهکارهای

4G » در پانزدهمین نمایشگاه تله‌کام حضور خواهد داشت.

مدیرعامل موسسه آیکان گفته است: به‌دلیل مشکلات متعددی که امریکا برایمان به وجود آورده تا سال آینده از سلطه دولتمردان امریکایی خارج خواهیم شد و به صورت یک موسسه مستقل به فعالیت خواهیم پرداخت.

حدود 5 هزار گوشی جدید آیفون 6 و آیفون 6 پلاس چند روز قبل از آغاز عرضه رسمی این گوشی‌ها به روسیه قاچاق شده که از مجموع این گوشی‌های قاچاق شده یک‌هزار و500 مورد از آنها از روزجمعه تا یکشنبه به فروش رسیده است.

مایکروسافت چهارمیلیون دلار از نرم‌افزارهای «آفیس پروفشنال پلاس ۲۰۱۳، SharePoint، Lync و سیستم آنلاین مدیریت ارتباط با مشتری» خود را در اختیار یک بنگاه خیریه استرالیایی به نام «وُرد ویژن» قرار داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر