سرمایه‌های کشور به‌خاطر بی‌تدبیری کنار زده‌ شده‌اند

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۸۰۰

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت ورود امام خمینی(ره) به ایران با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته به خاطر بی‌تدبیری برخی سرمایه‌های خود را کنار زده‌ایم، یادآور شد: شما می‌بینید که چند میلیون ایرانی متخصص در خارج از کشور هستند و دیگران از آن سرمایه‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش ایلنا، جنتی گفت: امام در صحبت‌های خودشان همواره به وحدت و یکپارچگی مردم و خودسازی و تهذیب نفس مسوولان تاکید می‌کردند و می‌گفتند تا وقتی که ملت ایران وحدت داشته باشند ملت ما شکست‌ناپذیر است و تا زمانی که مسوولان با تهذیب نفس عمل می‌کنند، ملت ایران شکست‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: در برابر این توصیه‌های امام(ره) ما چگونه عمل کردیم؟ آیا ما به توصیه‌های امام(ره) عمل کرده‌ایم؟ آیا ما سرمایه‌های انقلاب را حفظ کرده‌ایم؟ من فکر نمی‌کنم در هیچ جای دنیا مانند ایران به سرمایه‌های خود این‌گونه لطمه بزنند. این عضو عالی دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: در این دولت سعی کردیم همگان بتوانند کتاب بنویسند، در مطبوعات قلم بزنند، فیلم بسازند و تئاتر ساخته شود. باید تلاش شود، فضا باز شود و نیروهای مخلص و فرهیخته در داخل بمانند و به خارج و شبکه‌های ماهواره‌یی نروند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر