لغو پروژه 50‌میلیارد دلاری ارتش امریکا به دلیل کمبود بودجه

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۸۹


گروه جهان| چندین برنامه تجهیز ارتش امریکا به سامانه‌های جدید رزمی و تقویت و نوسازی جنگ‌افزارها با هزینه پیش‌بینی شده 50میلیارد دلار به علت کمبود بودجه لغو شد.

به گزارش اسپوتنیک، پروژه‌های لغو شده شامل نسل جدید سامانه‌های پیشرفته رزمی، هواپیماهای جنگی و شناسایی بالگردهاو همچنین سیستم‌های ماهواره‌یی را شامل می‌شود. برپایه اطلاعات انتشار یافته از ابتدای هزاره جدید وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) بالغ بر 51میلیاردو 200میلیون دلار روی 15پروژه گران‌قیمت هزینه کرده که تاکنون هیچ یک از آنها به سرانجام نرسیده است. بنابر گزارش مرکز مطالعات بین‌الملل و راهبردی (CSIS)، نبود پول کافی یکی از علل اصلی حذف پروژه‌های سنگین و گران‌قیمت ارتش امریکا بوده است که سامانه‌های دارای کاربرد در جنگ‌های آتی با هزینه‌یی بالغ بر 18میلیاردو 100میلیون دلار و بالگردهای پیشرفته رادارگریز موسوم به «کومانچ» (Comanche) با بودجه‌یی نزدیک به 8میلیارد دلار از جمله طرح‌های لغو شده است. پروژه 2میلیارد دلاری تجهیز هواپیمای چند منظوره E-10 به عنوان مرکز فرماندهی هوایی عملیات جنگنده‌ها و بالگردها نیز پروژه مهم حذف شده دیگر ارتش امریکاست.

همچنین پروژه نیروی هوایی با هزینه بسیار بالا که

به نام «لیزر هوایی» شناخته می‌شد، بدون اعلام جایگزینی به جای آن کنار گذاشته شد. از دیگر پروژه‌های لغو شده در نیروی دریای امریکا، می‌توان به لغو پروژه نسل جدید رزم ناوهای سی جی (ایکس) به ارزش 200میلیون دلار و سیستم‌های پیشرفته ارسال نیروی دریایی امریکا به ارزش 600میلیون دلار اشاره کرد. لغو این پروژه‌ها می‌تواند بر توان نظامی ارتش امریکا تاثیر منفی بگذارد که سال گذشته میلادی را با 577میلیارد دلار یعنی یک‌هفتم بودجه کل این کشور پایان داد.

پنتاگون همچنین در چارچوب برنامه ملی کاهش کسری بودجه امریکا موظف شد از سال 2013 تا 2018 یکصد میلیارد دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر