انفجار در کابل ده‌ها کشته و زخمی بر جا گذاشت

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۸۸

گروه جهان

حمله انتحاری به مقر پلیس در کابل 10کشته بر جا گذاشت. انفجار همزمان با حضور وزیر کشور آلمان در کابل روی داد. موضوع این سفر مهار مهاجرت گسترده افعان‌ها به اروپاست که ناامنی از دلایل عمده آن عنوان می‌شود.

به گزارش دویچه‌وله، این انفجار که صبح دوشنبه روی داد ۲۰ نفر را نیز مجروح کرد. به گزارش خبرگزاری‌ها دود سیاهی مقری که انفجار در آن روی داد در بر گرفت و آمبولانس‌ها به سوی این مقر به حرکت درآمدند.

«توماس د مزیر» وزیر کشور آلمان برای گفت‌وگو پیرامون مهار مهاجرت گسترده جوانان افغان به سوی اروپا به افغانستان رفته بود. بصیر مجاهد، سخنگوی پلیس کابل در این باره گفت که در میان کشته‌شدگان ۲ سرباز پلیس بوده و بقیه غیرنظامی هستند. او افزود که انتحار‌کننده با پای پیاده قصد داشت که همراه با مراجعان وارد ساختمان پلیس نظم عمومی شود، وقتی توسط پلیس شناسایی شد مواد انفجاری همراه خود را منفجر کرد.

تنها در سال گذشته میلادی ۱۵۰هزار شهروند افغان که عمدتا جوانند به آلمان پناهنده شده‌اند. ازجمله دلایل اصلی مهاجرت‌‌ها ناامنی و فقدان چشم‌انداز بهبود اقتصادی و شغلی عنوان می‌شود. تعداد پناهجویان افغان در آلمان در سال ۲۰۱۴ تنها ۹۷۰۰ نفر بوده است. در همین حال گروه طالبان مسوولیت انفجار در مقر پلیس در کابل را به عهده گرفته است. اداره بازرسی امریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که در قیاس با سال ۲۰۰۱ که طالبان از قدرت در کابل رانده شد، این گروه حالا بر مناطق بیشتری نفوذ یا کنترل دارد و دولت تنها بر ۷۰درصد کشور مسلط است. درحال حاضر پس از اختلافات با طالبان، مساله حضور داعش است که موجب شده خروج نیروها از امریکا با روند کندتری پیش برود. پس از اعلام این خبر نیویورک تایمز نیز در گزارشی خبر داد که ارتش امریکا برای مقابله با حملات داعش به دنبال راه‌اندازی عملیات جدید است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر