درآمد سه ماهه فیس ‌بوک از 5 میلیارد دلارگذشت

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۷۸

درآمد سه ماهه فیس‌بوک برای نخستین بار از پنج میلیارد دلار گذشت و این شرکت درحال غلبه بر گوگل به عنوان قدرتمندترین شرکت اینترنتی است و درآمد خالصش در سه ماهه پایانی 2015 بیش از دو برابر

شده است.

فیس‌بوک قدرت فزاینده و تاثیرگذاری خود را با نتایج مالی‌اش درحالی به نمایش گذاشت که درآمد سه ماهه‌ این شرکت برای نخستین بار از مرز پنج میلیارد دلار گذشت و در موقعیتی قرار گرفت که سلطه گوگل بر دره سیلیکونی را به چالش اندازد.

گزارش این شبکه اجتماعی از درآمد سه ماهه پایانی 2015 درحالی 27ژانویه 2016 منتشر شد که با فرمت‌های تبلیغاتی جدید و اپلیکیشن‌های موبایلی با افزایش 51.7درصدی درآمد نتیجه‌یی فرای

انتظار داشت.

کل درآمد این شرکت از 3.8میلیارد در سال گذشته به 5.84میلیارد دلار افزایش یافت درحالی که درآمد حاصل از تبلیغات در مدت زمان خرید تعطیلات با افزایش 56.8 درصدی به 5.64 میلیارد دلار رسید.

فیس‌بوک اعلام کرده است که تبلیغات موبایلی 80درصد از درآمد حاصل از کل تبلیغات در این سه ماهه را به خود اختصاص داده که در مقایسه با سهم 78درصدی در سه ماهه سوم 2015 و سهم 69درصدی در سال گذشته افزایش داشته است.

مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس‌بوک به سرمایه‌گذاران گفت که از رشد فزاینده و مداوم این سایت که تا دسامبر 2015، 1.59میلیارد کاربر داشته و تعداد کاربران نسبت به دسامبر سال 2014 افزایش 14درصدی داشته، خرسند است.

نکته قابل توجه این است که از این تعداد کاربر 1.44میلیارد نفر با افزایش 21درصدی نسبت به سال گذشته از سرویس‌های موبایلی استفاده می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر