«جنگ ستارگان» به مرز ۲میلیارد دلار فروش رسید

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۴۶

قسمت هفتم مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» با عنوان «نیرو بیدار می‌شود» به نزدیک ۲میلیارد دلار فروش در بازارهای جهانی رسید.

در هفتمین تعطیلات آخر هفته، این فیلم در بازار داخلی امریکا ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار دلار دیگر فروش کرد و در جایگاه سوم باکس‌آفیس قرار گرفت. این فیلم در بازار داخلی امریکا در مجموع ۸۹۵میلیون و ۴۰۰هزار دلار فروش کرده است. این رقم تاکنون ۱۲۵میلیون دلار بیشتر از فروش «آواتار» است که رکورددار پیشین پرفروش‌ترین فیلم امریکا بود.

«نیرو بیدار می‌شود» این هفته در بازار جهانی ۱۲میلیون و ۶۰۰هزار دلار دیگر فروخت تا مجموع فروشش را به بیش از یک‌میلیارد و ۹0۰میلیون دلار برساند. به این ترتیب، «جنگ ستارگان» هنوز پشت‌سر «آواتار» قرار دارد که در مجموع 2.7میلیارد دلار فروش کرده بود. فیلم‌های پرفروش دیگر باکس‌آفیس جهانی، «تایتانیک» با یک‌میلیارد و ۵۳۰میلیون دلار و «خشمگین ۷» با یک‌میلیارد و ۱۶۰میلیون دلار فروش هستند. این افسانه فضایی که به‌طور دقیق تاکنون یک‌میلیارد و ۹۸۳میلیون دلار فروش کرده فقط به ۱۷میلیون دلار دیگر نیاز دارد تا به مرز ۲میلیارد دلار برسد و رسیدن به این رقم برایش کاملا محتمل است. در بازار بین‌المللی، این فیلم در بریتانیا با فروش 176.4میلیون دلار، پس از امریکا بیش از هر جای دیگر دنیا فروش کرده است. بازار چین با 121.1میلیون دلار فروش، سومین بازار پرفروش «نیرو بیدار می‌شود» است. این فیلم در آلمان هم موفق به کسب 106.1میلیون دلار شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر