روی خط خبر

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۳۹

واردات ۳۶ هزار خودرو در 10 ماه

گروه خودرو در ۱۰ماه نخست امسال ۳۶هزار خودرو به مبلغ ۸۴۷میلیون دلار وارد کشور شده است. براساس آمار رسمی از تجارت خارجی کشور طبق آمارهای گمرک ایران در مدت 10ماهه امسال 36هزار خودرو به مبلغ 847میلیون دلار وارد کشور شده است. طبق آمارهای گمرک ایران در 10ماهه امسال بالغ بر 36هزار و 127خودرو وارد کشور شده است. این میزان خودرو با رقمی بالغ بر 847 میلیون و 235هزار و 243دلار با ارزش ریالی 24هزار و 736میلیارد و 187میلیون و 353هزار و 767ریال برآورد شده است. همچنین براساس آمار تولید انواع سواری در دی ماه امسال 1.3درصد افزایش یافت.


قرارداد 100 میلیون‌دلاری افغان‌ها

گروه تجارت قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان گفت: افغانستان بازاری استراتژیک برای ایرانی‌هاست و مسوولان دو کشور امضای قراردادهای تجاری تا سقف ۱۰۰میلیون دلار را هدف گرفته‌اند. مجتبی خسروتاج گفت: ما به دنبال توسعه روابط با کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه هستیم و با توجه به اینکه افغان‌ها ظرفیت‌های تولیدی ندارند بنابراین اگر خوب عمل کنیم همه محصولات تولیدی ما در این کشور مشتری خواهد داشت. نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان درحالی دومین سال برگزاری خود را 11 تا 14 اسفند ماه تجربه می‌کند که نمایشگاه سال گذشته به انعقاد 50 میلیون دلار قرارداد تجاری بین دو کشور انجامید و پیش‌بینی‌ها از نمایشگاه امسال نیز انعقاد 100میلیون دلار قرارداد تجاری است. این درحالی است که کشورهای اروپایی و امریکایی به ‌دلیل مسافت زیاد، اختلاف زبان و کمبود امنیت، میلی به فعالیت در افغانستان ندارند. اختصاص 40درصد از واردات این کشور به ایرانی‌ها نیز نشانگر این مهم است که زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در این کشور وجود دارد.


سود 27‌برابری چای‌های‌ خارجی

گروه صنعت رییس سازمان چای از سود 27برابری چای خارجی در بازار ایران نسبت به چای تولید داخل خبر داد. محمدولی روزبهان در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: در سال جاری حدود 87هزار تن برگ سبز چای به ارزش 136.5میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که از نظر وزنی 33درصد رشد داشته است. وی افزود: با حدود 13میلیارد تومانی که طی روزهای اخیر تامین شد و به تدریج به حساب چایکاران واریز می‌شود، مجموع پرداختی سازمان چای به حدود 124میلیارد تومان می‌رسد و مابقی مطالبات باقی‌مانده چایکاران نیز به زودی پرداخت می‌شود. رییس سازمان چای با اشاره به پرداخت 90درصدی مطالبات چایکاران ادامه داد: بودجه مصوب امسال 70میلیارد تومان است اما تاکنون با احتساب سهم سازمان و کارخانه‌های فرآوری چای تاکنون 83میلیارد تومان از این محل تامین و پرداخت شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر