تایدواتر در هیچ بخش بندر رجایی فعال نیست

۱۳۹۳/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۶۹

به‌نظر می‌رسید، با اعلام خبر برگزاری مناقصه واگذاری اپراتوری بندر رجایی در سال جاری و تحویل آن به‌شرکت‌های سینا و بتا، بالاخره مناقشه چند ساله تایدواتر و سازمان بنادر و دریانوردی به پایان رسیده باشد. این در حالی بود که خروج تایدواتر به‌دلیل اعمال تحریم‌های گذشته، با استقبال ملی و جهانی مواجه شد چرا که ورود کشتی‌های خارجی به بندر شهید رجایی تسهیل شد. اما همه این اتفاقات منجر به انتقاد سهامداران از مدیریت وقت تایدواتر شد. چرا که به‌دنبال تغییر اپراتور بندر رجایی، نماد این شرکت در بورس بسته شد. ظاهرا مدیران شرکت تایدواتر برای دلجویی از سهامدارانش گفته فاز یک بندر همچنان در دست تایدواتر باقی مانده است. همچنین مدیرعامل سابق شرکت تایدوا‌تر در اظهارات اخیر خود مدعی شد، فقط نام تایدوا‌تر حذف شده و هنوز این شرکت اپراتور بندر شهید رجایی است. البته این اظهارات وی، بلافاصله از سوی معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تکذیب شد.

محمد کاشانی درخصوص اصرار این شرکت برای حضور در بندر رجایی پس از پیوستن به لیست تحریم در سال 90، ‌اظهار کرد‌: ‌موضوع تنها تحریم شرکت تایدوا‌تر نبود و قصد رقبای شرکت این بود که از این مساله سوءاستفاده کنند و با تحریم تایدوا‌تر، مسوولان را برای کنار گذاشتنش تحریک کنند.

وی درباره افزایش درآمدزایی بندر شهید رجایی پس از اخراج تایدوا‌تر و لغو تحریم‌ها، گفت: تایدوا‌تر تنها مقصر کاهش عملیات در این بندر نبود و اینکه گفته می‌شود پس از کنار گذاشتن این شرکت، ‌درآمدزایی افزایش یافته درست نیست و اتفاقا اوضاع بندر شهید رجایی بد‌تر از قبل است. کاشانی ادامه داد: با همه اینها تنها تحریم تایدوا‌تر نبود که عملیات بندری را کاهش داده بود، ‌تحریم‌های بانکی، بیمه‌یی و... هم در کاهش عملیات بسیار موثر بودند اما رقبای شرکت تحریم تایدواتر را پررنگ‌تر جلوه دادند اما به هر حال تنها نام تایدوا‌تر از این بندر حذف شده و در حال حاضر شرکت در این بندر به کار خود ادامه می‌دهد.


تکذیب ادعای تایدواتری‌ها

در حالی که مدیر سابق شرکت تایدوا‌تر تصمیم داشت با خبر حضور این شرکت، سهامداران منتقد را شاد کند، معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی بلافاصله حضور تایدواتر در بندر شهید رجایی را تکذیب کرد و گفت: تایدواتر در هیچ ترمینال و هیچ بخشی از بندر شهید رجایی فعال نیست. به این ترتیب نگذاشت این شادی خیلی طول بکشد.

علی جهاندیده با بیان اینکه تایدواتر پس از اتمام قراردادش با سازمان بنادر از بندر شهید رجایی خارج شد، اظهار کرد: در حال حاضر دو شرکت سینا و بتا به جای تایدواتر به‌عنوان اپراتور در بندر شهید رجایی مشغول به کار هستند که موعد اتمام قرارداد این دو شرکت هم تا پایان سال است. وی ادامه داد: اگر تایدواتر در بندر حضور داشت که کشتی‌های شرکت‌های ایتالیایی و کشتی‌های ون‌های در این بندر پهلو نمی‌گرفتند و هر کسی که ادعایی مبنی بر اینکه تایدواتر در بندر شهید رجایی فعال است را داشته باشد، ادعای قابل قبول و درستی نیست. جهاندیده افزود: قرارداد دو اپراتور سینا ‌و بتا برای حضور در بندر شهید رجایی یکساله است و مناقصه تعیین بندر شهید رجایی را تا پایان سال برگزار می‌کنیم.

وی گفت: مسوولان دولت قبل باید پاسخگو باشند که چرا تایدواتر با وجود پیوستن به لیست تحریم‌ها از فعالیت در بندر شهید رجایی کنار نرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر