اخبار بورس

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۵۲۳

جزئیات عرضه بلوک دولتی ۳بانک، امروز در بورس

بلوک 2.39درصدی سهام بانک تجارت به قیمت پایه هر سهم ۱۰۵۸ریال، بلوک 3.84درصدی بانک صادرات به قیمت پایه هر سهم ۹۹۷ریال و بلوک 1.95درصدی سهام بانک ملت به قیمت پایه هر سهم ۲۱۴۰ریال امروز در بورس عرضه شد. تعداد یک‌میلیارد و 94میلیون و 506هزار و 401سهم بانک تجارت معادل 2.39درصد سهام این بانک به قیمت تابلوی بورس در روز قبل از عرضه به شرط آنکه از قیمت 1058ریال کمتر نباشد امروز (شنبه، دهم بهمن) روی میز فروش می‌رود. همچنین تعداد 2میلیاد و 219میلیون و 815هزار و 128سهم بانک ملت معادل 3.84درصد سهام این بانک به قیمت تابلوی بورس در روز قبل از عرضه به شرط آنکه از قیمت 997ریال کمتر نباشد امروز در بورس اوراق بهادار عرضه شد. تعداد 781میلیون و 893هزار و 854سهم بانک ملت معادل 1.95درصد سهام این بانک نیز به قیمت تابلوی بورس در روز قبل از عرضه به شرط آنکه از قیمت 2140ریال کمتر نباشد امروز به مزایده گذاشته می‌شود. بلوک دولتی این سه بانک توسط سازمان خصوصی‌سازی به‌صورت یکجا و تجمیعی با شرایط پرداخت نقد از طریق بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود و خریداران هر یک از این بلوک‌ها 10روز کاری مهلت دارند مبلغ پیشنهادی خود را به‌صورت نقد پرداخت کنند تا این معامله قطعی شود.


سوددهی بورس ایران پنج‌برابر بورس‌های معتبر دنیاست

مدیرعامل یک موسسه سرمایه‌گذاری اروپایی بااشاره به مزیت‌های بورس ایران گفت: سوددهی سهام‌ها در بورس ایران مجموعا حدود ۱۵درصد است، درحالی که این رقم در بازارهای معتبر ۳ تا ۴درصد است. درحالی که رییس‌جمهوری ایران مجموعه‌یی از قراردادهای جدید را در تور اروپایی خود منعقد کرده، مدیرعامل یک موسسه مهم سرمایه‌گذاری گفت، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران «آنقدر بزرگ است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.» سفارش خرید 100فروند هواپیما از شرکت ایرباس و طرح‌هایی برای تولید مشترک خودرو بین شرکت پژو و ایران خودرو، دیروز رسما اعلام شد. این قراردادها علاوه بر قراردادهای متعددی بود که حسن روحانی و هیات همراهش در سفر به ایتالیا منعقد کرد. کلمنته کاپلو موسس و مدیرعامل موسسه سرمایه‌گذاری استارجئون کپیتال در این باره گفت، با لغو تحریم‌ها سرمایه‌گذاران به بازار ایران که بازاری با نیروی کار بسیار آموزش‌دیده و ارزان و جمعیتی 80‌میلیون نفری است، دسترسی خواهند داشت.


جزئیات واگذاری‌های خصوصی‌سازی در بهمن ماه

فارس سیدجعفر سبحانی مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی بااشاره به برنامه واگذاری‌ شرکت‌های مشمول اصل44 قانون اساسی گفت: باتوجه به بهبود شرایط بازار سهام در ماه‌های پایانی امسال سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری 33هزار میلیارد ریال سهام در بهمن ماه امسال برنامه‌ریزی کرده است. از مجموع واگذاری‌های در دستور کار سازمان خصوصی‌سازی سهام خرد چند بانک از طریق بورس به‌تدریج عرضه خواهد شد. ازجمله 1.95درصد از سهام بانک ملت به ارزش پایه 1600میلیارد ریال، 2.39درصد سهام بانک تجارت به ارزش 1100میلیارد ریال و 3.84درصد سهام بانک پاسارگارد به ارزش پایه 2هزار میلیارد ریال از طریق بورس طی بهمن ماه امسال واگذار می‌شود. در بازار فرابورس نیز سازمان خصوصی‌سازی عرضه سهام دو شرکت بزرگ را رقم خواهد زد، به‌طوری که 100درصد سهام پالایش نفت کرمانشاه به ارزش تقریبی 5700میلیارد ریال و 96.5درصد سهام شرکت توسعه خدمات بازرگانی نورد ایران به ارزش پایه 720میلیارد ریال در این بازار واگذار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر