روی خط خبر

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۴۸۵

علاقه‌مندی اروپا به توسعه روابط با ایران؛

ایرنا حسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت و درمان در سخنان خود در نماز جمعه گفت: وقایعی که چندماه اخیر اتفاق افتاد، نشانه عزت و سربلندی ایران است. من این افتخار را داشتم که طی چهار روز گذشته در خدمت رییس‌جمهور و هیات وزیران به ایتالیا و فرانسه سفر کنم. آنان احترام فراوانی به تاریخ ملت، رهبری ایران و شجاعت و ایستادگی این ملت و علاقه‌مندی به توسعه روابط همراه با ندامت از آنچه که اتفاق افتاد -که اگرچه بر زبان نبود اما بر رفتار مشهود بود - از خود نشان دادند.

اینکه صلاحیتم را احراز نکردند، متعجبم؛

ایسنا سیدحسن خمینی یادگار امام، ظهر روز گذشته در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و گروهی از روحانیون در جماران و در ادامه سخنان خود بااشاره به برخی شایعات، اظهار کرد: در روزهای گذشته شایعاتی مطرح شد که لازم است به اطلاع عموم برسانم که این مطلب کاملا خلاف واقع است و هیچ‌گاه هیچ‌کسی به هیچ نوع از اینجانب جهت مذاکره دعوت نکرده است. وی تصریح کرد: اینکه بعضی حضرات آقایان محترم فقهای شورای نگهبان نتوانستند از شهادت علمای اعلام که بر بسیاری از ایشان سمت استادی دارند صلاحیت علمی را احراز کنند حداقل برای من و بسیاری دیگر جای تعجب دارد. وی همچنین افزود: تلقی اینجانب آن نیست که شکایت مسیری جدید را بگشاید؛ اما تنها باتوجه به درخواست عمومی مردم و برخی بزرگان حوزه و سیاست به این امر اقدام می‌کنم.

دولت در پسابرجام بیکاری و رکود را معالجه کند؛ تسنیم امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه «نکند کالاهای امریکایی و اروپایی ما را مصرف‌گرا کند»، گفت: دولت در پسابرجام بیکاری و رکود را معالجه کند. آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته توجه به مسائل اجرایی شدن برجام و پسابرجام را ازسوی مردم و دولتمردان ضروری دانست و گفت: رهبر عزیز ما ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران مذاکره و تلاش‌های پیگیر و شبانه‌روزی آنها همواره افکار عمومی را بر این نکته توجه دادند که این توافق نتیجه مقاومت جانانه ملت غیور، مقاوم، صابر، متدین و ولایتمدار ایران اسلامی بوده است.

تشکیل کمیسیون مشترک برای دایمی کردن احکام برنامه پنجم؛ ایلنا عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل کمیسیونی مشترک برای دایمی کردن برخی احکام برنامه پنجم توسعه خبر داد. وی خاطرنشان کرد: مجلس درصدد است برنامه پنجم را یک سال دیگر تمدید کند تا دولت با داشتن فرصت بیشتر بتواند برنامه ششم را تدوین کرده و به مجلس بیاورد. عزیزی بااشاره به تلاش مجلس برای دایمی کردن برخی احکام برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: در میان این احکام، موارد مرتبط با مسائل اجتماعی نیز وجود دارد و برای این اقدام، کمیسیون مشترکی متشکل از نمایندگان کمیسیون‌های مختلف تشکیل شده تا با انجام بررسی‌های لازم نسبت به دایمی کردن برخی احکام اقدام کنند.

به‌صورت غیررسمی از تایید صلاحیتم اطلاع یافته‌ام؛ باشگاه خبرنگاران علی مطهری می‌گوید: به‌صورت غیررسمی از تایید صلاحیتم اطلاع یافته‌ام. نماینده تهران در پاسخ به سوالی درباره احراز یا ردصلاحیتش برای نمایندگی مجلس دهم اظهار داشت: تایید صلاحیتم به‌طور رسمی به بنده اعلام نشده است اما به‌طور غیررسمی از افراد نزدیک به شورای نگهبان اطلاع یافته‌ام که تایید صلاحیت شده‌ام. در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها از رد صلاحیت علی مطهری برای نمایندگی مجلس دهم خبر داده بودند.

دیدار روحانی از فرانسه تبلور قدرت دیپلماسی است ؛ ایسنا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در توئیتر خود به‌مناسبت سفر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا و فرانسه نوشت: دیدار دکتر روحانی از فرانسه تبلور قدرت دیپلماسی است. عصر جدیدی از همکاری‌های سودمند متقابل در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آغاز شده است.

تجارت بزرگ ایران با اروپا آغاز شد؛ ایرنا روزنامه پرسه چاپ اتریش بااشاره به سفر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، نوشت: فصل جدیدی بین ایران با جامعه بین‌الملل در حال شکل‌گیری است و از شروع سفر روحانی به ایتالیا، تجارت بزرگ ایران با اروپا آغاز شده است. به گفته این روزنامه، فرانسوی‌ها باوجود بازار جدیدی که در ایران به‌وجود آمده، برخی تشریفات خود را نیز که لازم‌الاجراست رعایت نکردند؛ 20سند امضا شد و این خود، موجب تغییر میزبانی فرانسوی‌ها در مقابل ایران شد.

پول‌های بلوکه ‌شده قبل از سال به خزانه واریز می‌شود؛ ایسنا غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و آرادان و سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بااشاره به رفع تحریم‌ها و بحث پول‌های بلوکه شده، با بیان اینکه این پول‌ها در حساب بانک مرکزی و قراردادهای مشترک دوجانبه است، گفت: تا قبل از سال امکان واریز این پول‌ها به خزانه کشور فراهم و فرصت خوبی برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور فراهم می‌شود.

انتقاد تحلیلگر مصری از قطع رابطه با ایران؛ ایسنا ابراهیم عیسی مجری برنامه تلویزیونی شبکه «قاهره و مردم» با انتقاد از اظهارات اخیر سامح شکری وزیر خارجه مصر درمورد قطع رابطه با ایران تاکید کرد: پیام من خطاب به سامح شکری وزیر خارجه (مصر) است. من از حرف‌های ایشان شگفت‌زده و متحیر و مبهوت شدم، این اظهارات مایه حیرت و محکوم است، من حیرتم از این موضع وزیر خارجه (مصر) درباره این مساله است که قاهره روابطش را با ایران به‌خاطر دخالت ایران در امور کشورهای عربی قطع کرده است. این رویکرد سیاست خارجی مصر را دچار ابهام و تردید می‌کند.

چشم‌انداز صادرات اورانیوم و آب سنگین در پسابرجام؛ خانه ملت علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح چشم‌انداز صادرات اورانیوم و آب سنگین در پسابرجام گفت: از این به بعد ایران حضور فعالی در بازارهای جهانی هسته‌یی خواهد داشت و می‌توانیم اورانیوم غنی شده را صادر کرده و برای تولید یا صادرات آب سنگین برخلاف دیگر کشورها نیازی به کسب تکلیف نداریم. وی بااشاره به تحرکات و برخی اظهارات مقامات کاخ سفید درباره اقدامات لازم در برابر ایران باتوجه به آزمایش‌های موشکی گفت: در مذاکرات هسته‌یی بر سر مباحث هسته‌یی بحث شده است و تعهدی نه به امریکا و نه به غرب و نه به هیچ نهاد و کشور دیگری در ارتباط با مباحث موشکی و دفاعی داده نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر