مشارکت بخش‌خصوصی ایران در کنفرانس فولاد چین

۱۳۹۳/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۳۳

عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: بخش‌خصوصی ایران تنها نماینده از خاورمیانه برای مشارکت در چهاردهمین کنفرانس فولاد و مواد خام دالیان چین است که از دوم تا چهارم مهر جاری در این کشور برگزار می‌شود. کیوان جعفری‌طهرانی که قرار است با عنوان زنجیره ارزش سنگ آهن در این کنفرانس سخنرانی کند روز سه‌شنبه به ایرنا، گفت: تشریح وضعیت تولید و استخراج سنگ آهن ایران، برنامه و طرح‌های تولید کنسانتره و گندله سنگ‌آهن کشورمان از جمله محورهای این سخنرانی است.

وی اضافه کرد: دعوت از سرمایه‌گذاران چینی برای فعالیت اکتشافی، استخراج، تولید کنسانتره و گندله‌سازی در ایران از دیگر موضوع‌های پیش‌بینی شده برای طرح در این کنفرانس است.

جعفری طهرانی اضافه کرد: علاوه بر هیات پنج نفره انجمن یادشده در این کنفرانس قرار است 6 نفر از تجار سنگ‌آهن کشورمان نیز در دالیان حاضر شوند و انتظار می‌رود در حاشیه این نشست تخصصی، با انجمن سنگ آهن و فولاد چین تفاهمنامه همکاری امضا شود.

وی گفت: امضای تفاهمنامه میان انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با طرف چینی می‌تواند در توسعه روابط در این بخش و برطرف کردن اختلافاتی که در معاملات بین دو طرف بروز پیدا می‌کند، وارد عمل شوند و آنها را رفع کند.

به گفته جعفری طهرانی، ایران اکنون پنجمین صادرکننده سنگ آهن به چین محسوب می‌شود و بین فولادسازان جهان نیز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر