از منطقه

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۳۱۴

امارات کاهش یارانه‌های انرژی را ادامه می‌دهد

وزیر نفت امارات اعلام کرد که این کشور به سیاست کاهش یارانه‌های انرژی خود ادامه می‌دهد. به گزارش روزنامه نشنال، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات، اعلام کرد که این کشور در اجرای سیاست تنوع بخشی به اقتصاد خود به کاهش یارانه‌های انرژی ادامه می‌دهد. المزروعی اعلام کرد که به ویژه یارانه‌های الکتریسته و گاز فروخته شده به نیروگاه‌های این کشور کاهش خواهد یافت. وی گفت: ما باید به اصلاحاتی عمده بیندیشیم که وابستگی بودجه ما را به قیمت نفت کاهش دهد و به ما امکان ایجاد اقتصادی را بدهد که از تنوع برخوردار است و می‌تواند از افت قیمت نفت نیز بهره‌مند شود. المزروعی زمان دقیق آغاز حذف یارانه‌های الکتریسیته را در امارات مشخص نکرد.


افغانستان رکورد تاریخی تولید سویا را شکست

موسسه بین‌المللی آموزش و تغذیه(NEI) با همکاری کشاورزان افغان 4000 تن سویا تولید کرده که این نشان‌دهنده 100درصد افزایش در میزان تولید سویا نسبت به سال گذشته زراعتی در افغانستان است. در سال گذشته کشاورزان افغان به کمک موسسه بین‌المللی آموزش و تغذیه حدود 2000 تن سویا تولید کردند که در سال جاری این مقدار به صورت بی‌سابقه به 4000 تن افزایش یافته که نشان‌دهنده فعالیت سخت 12هزار دهقان افغان در سراسر این کشور است. این موسسه با فراهم‌سازی تخم اصلاح شده، کود شیمیایی، تهیه وسایل زراعتی و خریداری سویا از کشاورزی برای بازتولید آنها توانسته است که در افزایش میزان تولید سویا سهم قابل توجهی داشته باشد.


رویارویی عراق با سه جنگ نظامی، اقتصادی و کمبود آب

دولت عراق در آن واحد با سه جنگ نظامی مقابله با مهم‌ترین گروه تروریستی جهان داعش، اقتصاد با سقوط قیمت نفت و کمبود آب بر اثر سد بندی‌های جدید ترکیه در قالب پروژه الکاب و کاهش سهم آب عراق مواجه است. به گزارش سومریه نیوز، دولت عراق در جنگ نظامی با گروه تروریستی داعش از ژوئن 2014 تاکنون علاوه برهزینه‌های مالی زیاد و با شمار زیادی کشته و زخمی از نیروهای خود علاوه بر غیرنظامیان بی‌گناه مواجه است. جنگ با داعش تاکنون علاوه بر خسارت‌های مالی ناشی از اشغال چند شهر عراق توسط این گروه تروریستی تاکنون بیش از 100میلیارد دلار برای دولت عراق هزینه برداشته است. دولت عراق همزمان با جنگ نظامی با جنگ اقتصادی ناشی از سقوط قیمت جهانی نفت به 30دلار با وجود اینکه این کشور بودجه خود را براساس بشکه‌یی 45دلار تنظیم کرده بود، این کشور را به وام گرفتن از خارج وادار کرده است. 90درصد بودجه عراق متکی به نفت این کشور است. عراق تنها در زمینه امنیتی واقتصادی با مشکل مواجه نیست بلکه در زمینه کمبود آب با جنگ مواجه است زیرا ترکیه اقدام به سدبندی‌های متوالی در قالب پروژه الکاب برای کاهش سهم آب عراق و مواجهه این کشور با خشکی بزرگی کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر