اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۲۹۲

بهره‌برداری از کلید‌های گازی 63 کیلو ولت

در خطوط هوایی برق

اراک| سرپرست تعمیرات برق خطوط هوایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از بهره‌برداری از کلیدهای گازی 63 کیلو ولت این شرکت در راستای پایداری تولید گاز خبرداد. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، علی وحیدی با اعلام این خبر افزود: استفاده از کلیدهای روغنی در خطوط شماره یک و دو سرخس به جهت عمر زیاد(حدود 30سال) و نشتی روغن، نبود قطعات یدکی و زمان زیاد برای نگهداری و تعمیرات، توجیه اقتصادی نداشت لذا واحد تعمیرات برق اقدام به جایگزینی کلیدهای گازی ساخت داخل به جای کلیدهای روغنی نمونه خارجی کرده است. وی با اشاره به اینکه موضوع مذکور در راستای پایداری تولید گاز و حفظ محیط زیست صورت گرفته است، اظهار کرد: وزن این کلیدها دو و نیم تن بوده است.


«زبان سمنانی» میراث معنوی شد

سمنان| سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی

و گردشگری شهرستان سمنان گفت: زبان سمنانی در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسید. آرزو گلکار با اعلام این خبر اظهار کرد: برای نخستین‌بار، زبان سمنانی در جلسه ثبت میراث معنوی کشور، به ثبت رسید و دستاورد بزرگی در حوزه ثبت میراث معنوی برای سمنان رقم خورد. وی با بیان اینکه ثبت زبان سمنانی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: فارسی، ترکی، کردی، بلوچی، ارمنی و عربی ازجمله زبان‌های شناخته شده در ایران هستند و اضافه شدن زبان سمنانی به این ردیف اهمیت بالایی دارد. گلکار گفت: زمانی که فهم مشترک از صحبت بین دو نفر از طرق کلامی و با توسل به ایما و اشاره برقرار نشود، گفته می‌شود که دو نفر با دو زبان مختلف صحبت می‌کنند. وی استان سمنان را جزیره لهجه‌ها و گویش‌ها دانست و گفت: ثبت زبان سمنانی، زمینه ثبت سایر گویش‌ها و لهجه‌های منطقه سمنان را فراهم می‌کند.


بهره‌برداری از 36 پروژه عمرانی راه وشهرسازی استان ایلام در دهه مبارک فجر

ایلام| مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام در خصوص اعتبار هزینه شده این 36 پروژه افتتاحی دهه مبارک فجر استان گفت: برای اجرای این طرح‌ها بالغ بر 956700 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی هزینه شده است. مهندس میر جعفریان افزود در سال جاری 24 طرح راه وشهرسازی نیز با اعتبار بالغ بر 1366033 میلیون ریال در هفته دولت به بهره‌برداری رسید که در مجموع در سال 1394 شاهد بهره‌برداری از 60 طرح راه وشهرسازی در استان ایلام بوده و امیدواریم هر روز بیش از پیش شاهد رشد و توسعه استان و کشور عزیزمان باشیم.


نشست راهکارهای اجرایی طرح احیا منابع آب زیرزمینی در شهرستان گلوگاه

گلوگاه|راهکارهای اجرایی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با حضور فرماندار و سایر اعضا در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان که در محل فرمانداری گلوگاه برگزار شد مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه فرماندار گلوگاه با بیان اهمیت و ضرورت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب زیرزمینی برای شهرستان گلوگاه گفت: این شهرستان در بخش تامین آب با چالش جدی‌تر در مقایسه با سایر شهرهای استان مواجه است و به دلیل افت سطح آب زیرزمینی و کیفیت آن سال به سال مشکلات مردم این منطقه بیشتر می‌شود و اگر تدابیر مناسب اتخاذ نشود شرایط دشت گلوگاه که یک منطقه ممنوعه است و امکان توسعه بهره‌برداری وجود ندارد روز به روز ناپایدارتر می‌گردد.


برگزاری سومین یادواره شهدای اصناف گلستان

گرگان| معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اظهار داشت: اصناف همواره همپای انقلاب اسلامی بوده و در ایام 8 سال دفاع مقدس نیز در عرصه‌های مختلف حضور موثری داشته است. وی افزود: اصناف استان گلستان 250 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و امسال همزمان با دهه فجر سومین یادواره شهدای اصناف گلستان در روز 15 بهمن در شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود. حسن‌زاده تصریح کرد: کمیته اصناف ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گلستان بیش از 40 برنامه برای اجرا در نظر دارد. وی افزود: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در شهرستان‌ها در روزهای 12و 22بهمن، همایش تبیین نقش اصناف در تحقق اقتصاد مقاومتی در گرگان و همایش تبیین شرایط پسابرجام و نقش اقتصاد مقاومتی در بهبود فضای اقتصادی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته اصناف است. به گفته وی، آذین‌بندی سطح شهر، دیدار با خانواده معظم شهدا و برگزاری همایش اصناف، وحدت و اقتدار در بندرترکمن از دیگر برنامه‌های این کمیته است.


عنوان برتر آزمایشگاه کنترل موادغذایی

آرایشی و بهداشتی مازندران

ساری| در همایش کشوری آزمایشگاه‌های برتر که برای معرفی آزمایشگاه‌های موفق کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران برگزار شد آزمایشگاه کنترل موادغذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران موفق به دریافت لوح تقدیر وتندیس از سوی وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو و اعطای گواهی استقرار و کسب عملیات خوب آزمایشگاهی(GLP) شد. گفتنی است، گواهی(GLP) به آزمایشگاهی اعطا می‌شود که موفق به استقرار عملیات خوب آزمایشگاهی و انطباق عملکرد آن در زمینه پیش نیازهای عمومی جهت احراز صلاحیت آزمایشگاه‌های آزمون مبتنی بر استاندادهای بین‌المللی ISO/IEC۱۷۰۲۵: ۲۰۰۵ در سال ۱۳۹۴ باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر