سرعت رشد سرطان در ایران بالاست

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۲۸۹

خراسان رضوی

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مراسم افتتاح فاز دوم مرکز مهر رضوی گفت: متاسفانه سرعت رشد سرطان در ایران بالاست.

دکتر سعید هاشم‌زاده ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: مرکز مهر رضوی در مهرماه گذشته افتتاح شد و در آن مسائلی از قبیل پیشگیری، غربالگری، تشخیص، درمان و نیز پیگیری بیماران و پژوهش درباره‌ سرطان دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه سرعت رشد سرطان در کشور ما بالاست، افزود: آمار ابتلا به سرطان در کشور ما بطور کلی نسبت به سایر کشورها بالا نیست، ولی سرعت رشد و فزایندگی آن بالا بوده و قابل تامل است. دکتر هاشم‌زاده آماری از مراجعه‌کنندگان به این مرکز ارائه کرد و گفت: طی این مدت دو هزار و 642 سرویس به 516 نفر مراجعه‌کننده ارائه شد که از این تعداد شش نفر به سرطان مبتلا بوده و از این امر اطلاع نداشتند و برای آنها 26 کمیسیون پزشکی تشکیل شد.

به گفته‌ این مقام مسوول، هزار و 106 نفر از خدمات مشاوره‌یی این مرکز تخصصی استفاده کردند. وی ادامه داد: فضاهای مناسبی برای هنردرمانی در این مرکز تعبیه شده بود و در اقدام جدید امکانات ورزشی متناسب با بیماران سرطانی فراهم شده است تا از طریق حرکات ورزشی و ایجاد شور و نشاط در میان بیماران، امید به زندگی را در آنها افزایش دهیم و به روند درمان کمک کنیم. دکتر هاشم‌زاده اظهار کرد: افتتاح این مرکز در بیمارستان رضوی الگویی برای چندین مرکز درمانی دیگر در کشور است و طی تماس‌هایی که از مراکز مختلف با این مرکز برقرار شده، تجربیات در اختیار آنها قرار داده شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر