اخبار بورس

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۲۸۳

قرار گرفتن حرکت بنگاه‌های اقتصادی روی ریل توسعه

مدیرعامل سابق فرابورس گفت: گرچه وضع مالی بنگاه‌ها به علت رکود اقتصادی و قیمت پایین نفت در وضعیت مطلوبی قرار ندارد اما با اجرای برجام و به دلیل کاهش ریسک سرمایه‌گذاران با نرخ بازدهی کمتر، بازار سرمایه در مدت زمان کوتاهی رونق گذشته خود را به دست خواهد آورد و شرکت‌های تولید‌کننده در سایه عرضه و تقاضای مناسب به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. مصطفی امیدقائمی، مدیرعامل سابق فرابورس درباره وضعیت بازار سرمایه پس از اجرای برجام گفت: خوشبختانه با توافق برجام، روند حرکت بنگاه‌های اقتصادی روی ریل توسعه خواهد بود و مشکلاتی که تاکنون بنگاه‌ها با آن مواجه بودند، رفع خواهد شد. طی دوره رکود بنگاه‌های اقتصادی برای نقل و انتقالات ارز همچنین صادرات که عمده‌ترین فعالیت آنان را شامل می‌شد، با مسائل زیادی مواجه بودند که روند حرکت را بسیار کند می‌کرد.


عرضه بلوک ۸ درصدی شرکت فرابورسی رهشاد سپاهان

سهامدار عمده، بلوک ۸درصدی شرکت فرابورسی رهشاد سپاهان را چهارشنبه هفتم بهمن عرضه می‌کند. شرکت اصفهانی تکادو که مالک چندین شرکت است، درصدد واگذاری 8درصد از سهام شرکت بازار پایه فرابورسی رهشاد سپاهان برآمده است. به این ترتیب یک میلیون و 200هزار سهم «حرهشا» به قیمت پایه هر سهم 220 تومان و به ارزش 264میلیون تومان به صورت نقد روانه میز فروش می‌شود. این عرضه از طریق کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان و در بازار پایه فرابورس انجام خواهد شد و ثمن معامله به صورت یکجا و نقد قابل پرداخت خواهد بود. شرکت رهشاد سپاهان در سال 1374 تاسیس شده و در حوزه خدمات حمل و نقل شهری و جاده‌یی، خدمات ایاب و ذهاب نیروی انسانی، تامین غذای پرسنل موسسات و کارخانجات صنعتی و تولیدی، سازمان‌ها و شرکت ‌ها همچنین ایجاد، حفظ و نگهداری فضای سبز فعالیت می‌کند.


موفقیت نخستین تامین مالی صنعت سیمان از بورس کالا

شرکت سیمان سپاهان دیروز با انتشاز اوراق سلف موازی از طریق بورس کالای ایران توانست به میزان ٢٠٠میلیارد ریال تامین مالی کند. شرکت سیمان سپاهان دیروز با انتشار اوراق سلف موازی از طریق بورس کالای ایران توانست به میزان ٢٠٠میلیارد ریال تامین مالی کند. مدیر بازارگردانی و فروش تامین سرمایه امین با اشاره به تقاضای ۱۳۰۰میلیارد ریالی اوراق سلف سیمان سپاهان در مقابل عرضه ۲۰۰میلیارد ریالی افزود: دیروز ۵ بهمن ماه عرضه این اوراق برای تامین مالی سرمایه در گردش سیمان سپاهان از طریق بورس کالا انجام شد و تنها طی یک ثانیه اول کل اوراق عرضه شده به فروش رسید.

به گفته اسماعیل بینایی، حجم عرضه اولیه سلف موازی استاندارد سیمان حداکثر برای ۲۰۰هزار تن سیمان پرتلند تیپ ۲ بود که تقاضای موجود در بازار نشان داد چندین برابر عرضه‌های فعلی در بازار متقاضی خرید این مدل از اوراق برای تامین مالی صنعت سیمان وجود دارد. سود این اوراق ۲۳درصد روزشمار و بازدهی اوراق در سررسید ۲۴ تا ۲۸درصد خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر