واکنش تند «یوسا» به مصاحبه شان پن با ال‌چاپو

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۲۷۶

ماریو بارگاس یوسا نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات، در مقاله‌ اخیرش با لحنی تند و گزنده به مصاحبه شان پن، بازیگر مطرح هالیوودی با ال‌چاپو، غول قاچاق مواد مخدر مکزیک واکنش نشان داده است. این رمان‌نویس و روزنامه‌نگار باسابقه در مقاله جدیدش در روزنامه «ال پایس» اسپانیا، مصاحبه شان پن با سلطان مواد مخدر مکزیک را «افتضاح» خواند و از آن شدیدا انتقاد کرد.

او این مصاحبه را «نمایشی از خودپرستی افسارگسیخته و مسخره» خواند که «مملو از همدردی و همزادپنداری با میلیاردری جنایتکار و بی‌رحم است»، فردی که «حدود 3000قتل و بی‌عدالتی‌های بی‌شماری را به او نسبت می‌دهند». مقاله «سیرک و ژورنالیسم» نویسنده رمان

«سور بز» که در «ال پایس» اسپانیا و سپس «لا ریپابلیکا» پرو منتشر شد، دربردارنده خشم یوسا از این مصاحبه پرحاشیه است؛ چراکه او روزنامه‌نگاری را «یکی از خطرناک‌ترین شغل‌های دنیا» می‌داند. او در ادامه نوشت: «مورد شان پن فقط در صورت در نظر گرفتن پوچی‌ای که زندگی سیاسی ما را آلوده کرده، قابل درک است». یوسا سپس شرایط آسانی را زیر سوال برد که در اختیار افرادی همچون پن قرار می‌گیرد تا این دعوت را قبول کنند و از «نظام‌های مستبد و ستمگر دفاع کنند».

خواکین گوزمان ملقب به ال‌چاپو مصاحبه‌یی با شان پن داشت که با عنوان «ال‌چاپو صحبت می‌کند: دیداری محرمانه با تحت تعقیب‌ترین مرد دنیا» به همراه یک ویدیوی دو دقیقه‌یی از سوی نشریه رولینگ استون منتشر شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر