سر خط انرژی

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۲۷۱

شانا| امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت از سفر رسمی آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان به تهران در ماه آینده میلادی خبر داد و گفت: در قالب تفاهمنامه‌یی که بین دو کشور امضا شد، بدهی نفتی یونان تسویه می‌شود. وی همچنین به ارتقای روابط سیاسی ایران و یونان اشاره کرد و با بیان اینکه در سفر دو روزه به یونان تفاهمنامه مقدماتی مشترکی برای تسویه بدهی شرکت نفتی هلنیک پترولیوم و خرید نفت از ایران حاصل شده است، تصریح کرد: در قالب این تفاهمنامه قرار است بدهی یونان به ایران تسویه شود. زمانی‌نیا با بیان اینکه آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان ماه آینده میلادی به تهران می‌آید، تصریح کرد: تفاهم‌های همکاری انرژی ایران و یونان در این سفر نهایی می‌شود.

شانا| ناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هم‌اکنون در استان اصفهان نخستین برندهای جایگاه‌های تک سکو درحال شکل‌گیری است و به نظر می‌رسد در دهه فجر امسال دست کم ٢٢جایگاه تک سکو از ٤٠جایگاه احداث شده در این استان به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین تصریح کرد: به جز کلان‌شهرهایی همچون تهران در هیچ جای کشور با کمبود پمپ بنزین روبه‌رو نیستیم؛ در کلان‌شهرها به دلیل کمبود و گرانی زمین به دنبال الگوهای کوچک پمپ بنزین هستیم از این رو تلاش می‌کنیم، پمپ بنزین‌های تک سکو را در این شهرها به صورت انبوه رواج دهیم.

تسنیم| حسین امیری‌خامکانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در مورد جلسه روز یک‌شنبه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: کلیات لایحه برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت که پس از بحث و تبادل نظر تصویب شد. وی افزود: در این جلسه کمیسیون انرژی مجلس مباحث اولیه و مواردی از کلیات برنامه ششم که به کمیسیون ارجاع شده بود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع درخصوص میزان تولید و قیمت نفت براساس لایحه برنامه ششم بود، گفت: نمایندگان نظرات خود را مطرح و مسولان و کارشناسان وزارت نفت و سازمان مدیریت توضیحاتی ارائه کردند که منجر به مصوبه خاصی نشد.

تسنیم| طبق گزارش رویترز عبدالله البدری، دبیرکل اوپک دیروز در کنفرانسی در لندن گفت، تولید‌کنندگان عضو و غیرعضو اوپک باید برای حل مشکل مازاد ذخایر نفت جهان با یکدیگری همکاری کنند تا قیمت‌ها ترمیم و سرمایه‌گذاری‌ها در میادین جدید آغاز شود. وی در این کنفرانس اظهار کرد: «این حیاتی است که بازار موضوع مازاد عرضه و ذخایر نفتی را حل کند. براساس آنچه که از چرخه‌های قبلی می‌توان برداشت کرد به محض اینکه حجم ذخایر شروع به کاهش کند، قیمت‌ها شروع به افزایش خواهد کرد.»

وی افزود:«با توجه به تحولات بازار باید تولید‌کنندگان عضو و غیرعضو اوپک با یکدیگر این مشکل را حل کنند. بله، اوپک سال گذشته عامل بخشی از این مازاد عرضه بود اما اکثریت این مازاد از کشورهای غیرعضو اوپک آمده است.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر