روی خط خبر

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۲۶۸

طرح دولت برای حذف برچسب قیمت کالاها

گروه صنعت عضو هیات‌مدیره کانون صنایع غذایی با تشریح جزییات طرح حذف قیمت از روی برخی کالاها گفت: مرحله اول این طرح شامل شیرینی و شکلات، اسنک مانند چیپس و پفک و ماکارونی می‌شود. علیرضا مروت‌پور گفت: اجرای طرح حذف قیمت از روی بسته‌بندی تنها روشی است که می‌تواند کشور را از بحران چند قیمتی و دلال‌بازی نجات دهد. مروت‌پور توضیح داد: تولیدکننده موظف است فاکتور فروش برای عرضه‌کنندگان کالا صادر کند و سازمان‌های نظارتی می‌توانند بر فاکتورهای صادر شده برای فروشندگان نظارت داشته باشند. طبق مذاکرات انجام شده صندوق‌های فروش در مراکز عرضه و فروشگاه‌ها از ابتدای بهمن‌ماه نصب می‌شود تا قیمت کالاها قابل کنترل باشد و دریافت مالیات با روند بهتری انجام شود. از سوی دیگر رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که حذف برچسب قیمت مصرف‌کننده از روی کالاها در مرحله اول با محصولات لبنی که جزو مواد غذایی اساسی مصرف‌کنندگان است، آغاز می‌شود. خسرو فروغان گفت: به‌طور کلی در استاندارد جهانی، در کشورهایی که قیمت‌گذاری و تعیین نرخ آزاد است و شرایطی رقابتی در بازار وجود دارد، برچسب قیمت وجود ندارد؛ البته آزادسازی قیمت‌ها و رقابتی شدن به بسترسازی نیاز دارد.


رقابت خودروسازان دنیا بر سر بازار ایران

گروه خودرو بازار خودرو ایران و خاورمیانه به عنوان یکی از بازارهای مهم دنیا در کانون توجه خودروسازان بزرگ و خوشنام است و با توجه به زیرساخت‌های موجود در صنعت خودرو و قطعه، در این موضوع اشتراک نظر دارند که رمز موفقیت در این بازار، همکاری با خودروسازان ایرانی است. بنا به گفته محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات‌مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، خودروسازان بزرگ دنیا از هم‌اکنون برای حضور در بازار ایران و منطقه خاورمیانه وارد رقابت با یکدیگر شده‌اند. نجفی‌منش گفت: زمانی می‌توان ادعای رقابت‌پذیری کرد که در بازارهای بین‌المللی حضور یافته و محصولات خود را به فروش برسانیم.


انتقاد تولیدکنندگان «یوپی‌وی‌سی» از واردات

گروه صنعت در شرایطی که حدود دوسوم واحدهای تولیدی در صنعت «یو. پی. وی. سی» تعطیل شده است، اما واردات گسترده محصولات مشابه و بی‌کیفیت خارجی به کشور ادامه دارد. حسین طوسی، رییس انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو. پی. وی. سی در و پنجره با بیان اینکه تا پیش از این افزون بر 45واحد تولیدی در این صنعت فعال بود، گفت: در حال حاضر تعداد انگشت‌شماری از این واحدها با حداقل ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود چنانچه در سیاست‌های تعرفه‌یی بازنگری نشود و روند واردات پروفیل‌های بی‌کیفیت ساخت کشور ترکیه ادامه داشته باشد، همین تعداد واحدهای نیمه‌فعال نیز از چرخه تولید خارج خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر