افتتاح 500 طرح بنیاد برکت در مناطق محروم

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۲۶۳

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: 500 پروژه اقتصادی، زیربنایی و اجتماعی را در 27 استان کشور به ارزش 4276میلیارد ریال بهره‌برداری کردیم و این راه را در آینده دنبال خواهیم کرد.

دکتر محمد مخبردزفولی در مراسم افتتاح 500 پروژه توانمندسازی اقتصادی، مسکن محرومان، مدرسه، مسجد و زیربنایی بنیاد برکت در مناطق محروم کشور که روز دوشنبه در محل نمایشگاه دایمی دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، گفت: تمام این طرح‌ها را به روح امام خمینی (ره)، شهدای جنگ تحمیلی به خصوص شهدای انقلاب اسلامی تقدیم می‌کنیم. وی در این مراسم که با حضور آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، بود، از بهره‌برداری 24طرح اقتصادی در 13 استان کشور، 345 واحد مسکن محرومان، 40 مدرسه و 70مسجد به ارزش 4276میلیارد ریال خبر داد و افزود: هم‌اکنون پس از برداشتن تحریم‌ها در شرایط خاصی هستیم که فرصت‌های مختلفی پیش روی ماست که وظیفه داریم درست در آن قدم ‌برداریم. دکتر مخبردزفولی تصریح کرد: باید از فرصت‌های بعد از برجام درست استفاده کنیم اما باید مراقبت جدی از آن کنیم چراکه در تحریم‌ها دستاوردهایی همچون تربیت نیروهای متخصص در همه ارکان داشتیم که نباید شرایطی ایجاد شود که بالندگی خود را از دست دهند. رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تاکید بر اینکه نباید از تقویت تولیدات داخلی غافل شویم، گفت: دشمن تمام قد در مسائل اقتصادی روبه‌روی ما ایستاده و امروز می‌بینیم که اگرچه تحریم‌ها را برداشته‌اند اما به قدری قیمت نفت را پایین آورده‌اند که فایده‌یی برای ما نداشته باشد.

اقتصاد مقاومتی شاه ‌بیت فعالیت‌های ماست

وی اقتصاد مقاومتی را شاه‌بیت فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دانست و اظهار کرد: ما در ستاد، تمام تلاشمان این است که فعالیت‌های‌‌ توانمندسازی اقتصادی دو ویژگی داشته باشد، اول خط اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم و دوم مردم در مناطق محروم ذی‌نفع باشند.

به طوری که موجب ماندگاری اهالی بومی در آن مناطق شده و از سویی به مرور زیرساخت‌های زندگی را در مناطق محروم فراهم کند. مخبردفولی افزود: البته این را بگویم که ما روحیه ماندگاری و ایستایی را در این شرکت‌ها نداریم در مواردی کارهایی را 100درصد ایجاد می‌کنیم اما یک درصد هم در آن سهم نداریم حتی جاهایی بوده که خیلی خوب می‌توانستیم سودرسانی برای ستاد داشته باشیم اما در آن نمانده و خارج شدیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه ما با بخش خصوصی نه تنها رقابت نمی‌کنیم بلکه با آنها مشارکت داریم، گفت: تمام 250شرکتی که با آنها در زمینه توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته همکاری می‌کنیم از بخش خصوصی هستند و ما از هر کاری که شائبه رانت داشته باشد، دوری می‌کنیم.

دکتر مخبردزفولی با اشاره به حمایت از نخبگان در مناطق محروم افزود: سرمایه اصلی ما نیروی انسانی است. بیش از 250جوان کارشناسی ارشد به بالا که از دانشگاه‌های معتبر کشور مدرک گرفته‌اند در سیستم ما

کار می‌کنند.

سه هزار کارآفرین خواهان همکاری با ستاد

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درباره کارآفرینی در نقاط محروم کشور گفت: ما در موقعیتی هستیم که سه هزار کارآفرین تقاضای همکاری با ما را دارند. باید به این موضوع اشاره کنم که پول‌های خرد در دست مردم کم نیست، 40 درصد و به عبارت دیگری 60 درصد از نقدینگی در دست مردم است ولی کشور برنامه‌یی برای مدیریت این پول‌های خرد ندارد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پایان گفت: ما سه نوع خدمات را شروع کرده که دنبال می‌کنیم. هدف ما توانمندسازی اقتصادی، توسعه امور زیربنایی و مدرسه‌سازی در نقاط محروم کشور است.

در این مراسم آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اقداماتی که بنیاد برکت در توانمندسازی مناطق محروم انجام داده است از گزارش رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مدیرعامل بنیاد برکت در ابتدای این مراسم اظهار خرسندی کرد و گفت: از اینکه بنیاد برکت به صورت چراغ خاموش و بدون هیاهو درحال خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان در سراسر کشور است خوشحالم و به مسوولان بنیاد بابت این همه خدمات تبریک عرض می‌کنم. وی با اشاره به افتتاح 70 مسجد برکت که امروز بهره‌برداری از آن در نقاط محروم کشور آغاز می‌شود، گفت: شما تصور کنید وقتی در یک روستای دورافتاده صدای اذان بلند می‌شود ملائکه خدا چه حالی پیدا می‌کنند. البته باید برای این مساجد به هر طریقی شده یک امام جماعت گذاشته شود چراکه مسجد بدون روحانی نظیر بیمارستان بدون دکتر است. آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی اجرای طرح درمان زوج‌های نابارور در مناطق محروم را از دیگر اقدامات خوب بنیاد برکت عنوان کرد و افزود: حضرت آقا در این چند سال اخیر اصرار دارند که رشد جمعیت کشور جدی گرفته شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر