اخبار

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۲۶۲

دلار و سکه ارزان شد

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را روز دوشنبه با 200ریال افت نسبت به روز یکشنبه 36هزار و 380ریال و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 15هزار ریال کاهش 9میلیون و 370هزار ریال تعیین کردند. هر یورو در بازار آزاد با 100ریال افت قیمت، 39هزار و 700ریال و هر پوند نیز با 100ریال کاهش 52 هزار و 100ریال قیمت خوردند. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 15هزار ریال افت، 9میلیون و 370هزار ریال و هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم نیز با 30هزار ریال کاهش، 9میلیون و 340هزار ریال تعیین قیمت شدند. همچنین نرخ هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز با 20 هزارریال افت چهار میلیون و 700 هزارریال و هر ربع سکه نیز با 10 هزارریال کاهش دو میلیون و 550 هزارریال فروخته شدند. هر قطعه سکه یک گرمی نیز یک میلیون و 710 هزارریال و هر گرم طلای 18عیار نیز 953 هزارریال خرید و فروش شد. نرخ هر اونس در بازار‌های جهانی نیز هزار و 104 دلار است.


برقراری سوییفت تا یک‌شنبه هفته آینده

رییس کل بانک مرکزی گفت: سوئیفت بانک‌های تحریمی تا یک‌شنبه هفته آینده برقرار می‌شود. ولی‌الله سیف پیش از ترک تهران به مقصد ایتالیا گفت: سوئیفت در کشور ما به طور کامل قطع نشده بود و فقط شامل بانک‌های تحریمی بود که آن هم حداکثر تا یک‌شنبه هفته آینده برقرار می‌شود. سیف پیش از ترک تهران به مقصد ایتالیا افزود: بحث‌های فنی برقراری سوئیفت باقی مانده است که تا یک‌شنبه هفته آینده حل و فصل خواهد شد.


سوییس پول‌های مسدود شده ایران را آزاد کرد

در پی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و لغو تحریم‌های ایران، سوییس پول‌های ایران که در بانک‌های این کشور مسدود شده بود را آزاد کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی سوییس اینفو ۱۲میلیون فرانک سوییس (۱۱/8 میلیون دلار) پول ایران بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در راستای تحریم‌های ایران در بانک‌های سوییس مسدود شده بود. سخنگوی وزارت امور اقتصادی سوییس آزاد شدن این پول‌ها را تایید کرد و گفت: این پول‌ها هم متعلق به افراد و شرکت‌ها و هم موسسات دولتی است و تاکنون کسی مدعی مالکیت حدود ۱۰هزار فرانک آن نشده است. براساس برآورد ایران، این کشور درحال حاضر حدود ۳۲میلیارد فرانک سوییس در اختیار دارد که قبلا در بانک‌های مختلف در سراسر دنیا مسدود شده بود. براساس این گزارش، توافقنامه هسته‌یی و لغو تحریم‌های ایران فرصت‌های جدید تجاری بین‌المللی را به روی این کشور گشود و بسیاری از شرکت‌های سوییسی امید دارند که این امر به بازاریابی‌های جدید منتهی شود.


اجرای دستورالعمل‌های برجام در پژوهشکده پولی و بانکی

سمینار آموزشی«اجرای دستورالعمل‌های برجام» با سخنرانی دکتر حمید قنبری(مدیر بررسی‌های حقوقی بانک مرکزی) و دکتر سیدفرشاد فاطمی‌اردستانی(معاون پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی) در روزهای ۶ و ۷ بهمن‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۸ به مدت ۱۶ساعت در پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی همزمان با انتشار خبر اجرایی شدن برجام سوالات پیش روی جامعه بانکی کشور دوچندان شده است. در همین راستا پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی بر آن شد تا سمینار آموزشی درخصوص دستورالعمل‌های برجام برگزار کند. سرفصل‌های این سمینار شامل مباحثی همچون چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۹۵، آموزش اسناد مربوط به رفع تحریم‌های اروپا و امریکا، تحریم‌های باقی‌مانده پس از برجام، مکانیسم‌ها و پروسه برداشته شدن تحریم‌ها، اثر رفع تحریم بر بخش‌های مختلف اقتصاد ایران و جهان و فهرست تحریم‌هاست. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۶۵۷۳۹۵ تماس گرفته یا به آدرس وب‌سایت ws. mbri. ac. ir مراجعه نمایند. گفتنی است به تمامی شرکت‌کنندگانی که حداقل در ۸۰درصد از مدت کلاس حضور داشته باشند «گواهی‌نامه حضور در سمینار آموزشی» اعطا می‌شود.


سود سهامداران پتروشیمی پردیس در بانک صادرات

سود سهامداران شرکت پتروشیمی پردیس از طریق شعب بانک صادرات ایران پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران براساس قرارداد منعقده بین این بانک و شرکت پتروشیمی پردیس سود سهام از طریق کلیه شعب بانک صادرات ایران از روز یک‌شنبه چهارم دی ماه شروع شده است. در این رابطه سهامداران حقیقی شرکت یاد شده می‌توانند با ارائه مدارک هویتی نظیر کارت ملی، شناسنامه، برگه سهام مربوطه به شعب این بانک مراجعه و سود سهام خود را دریافت کنند یا به سایر حساب‌های خود انتقال دهند. شایان ذکر است، پرداخت سود طرح مذکور صرفا توسط بانک صادرات ایران انجام پذیرفته و سهامداران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع مشکلات احتمالی با شماره تلفن: ٨٨٦٠٣٤٩٦ شرکت پتروشیمی پردیس تماس بگیرند. گفتنی است، بانک صادرات ایران با ٢٦٠٠ شعبه در سراسر کشور، ٣٩١هزار و٢٥٠دستگاه پایانه فروش متصل به حساب‌های این بانک، ٤٦٨ هزار مشتری اینترنتی و ارائه خدمات متنوع و به روز بانکی به عنوان بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور نقش بسزایی در ارتقای خدمات بانکداری الکترونیکی و نهادینه شدن فرهنگ بانکداری نوین در جامعه دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر