بزرگ‌ترین کار دولت واگذاری امور به بخش خصوصی

۱۳۹۳/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۲۵

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین خدمت دولت به خود واگذاری فعالیت‌های دولت به بخش خصوصی است، گفت: اولویت اصلی در نگارش برنامه ششم باید واگذاری تدریجی کار به بخش خصوصی باشد.

شاهرخ ظهیری با بیان اینکه درحال‌حاضر تمام فعالیت‌های اقتصادی توسط دولت انجام می‌شود، اظهار کرد: روسیه در پی تحریم از سوی اتحادیه اروپا و امریکا، به‌دنبال آن است تا مواد غذایی و کشاورزی خود را ازطریق ایران تامین کند و این درحالی است که ایران به بهترین نحو می‌تواند نیاز روسیه را تامین کند اما بزرگ‌ترین مشکل، عدم نقل‌وانتقال پول در سیستم بانکی است.

وی ادامه داد: تفاهمی بین دو کشور در حال نگارش است تا واحد پول دو کشور بین تجار قابل معامله باشد و روسیه باید کمک شایانی برای رفع مشکل بانکی انجام دهد.

این فعال اقتصادی یادآور شد: اولویت اصلی برنامه ششم باید واگذاری تدریجی کار از دولت به بخش خصوصی باشد که این کار بزرگ‌ترین خدمت دولت به خود است. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که دلیل عدم دستیابی به اهداف برنامه‌های توسعه چه بوده، گفت: آرمانگرایی در تدوین و عدم مجری مناسب در اجرای برنامه‌های توسعه کشور باعث شده به اهداف تدوین‌شده دست نیابیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر