نوبخت: بودجه بر اساس واقعیات تنظیم خواهد شد

۱۳۹۳/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۰۱

سخنگوی دولت از رشد مثبت اقتصادی در سه ماهه اول امسال خبرداد و گفـت: بودجه سال 94یک بودجه انضباطی خواهد بود که در زمان مقرر تحویل مجلس می‌شود.

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت در مورد عدم اعلام نرخ رشد اقتصادی سه ماه اول سال توسط بانک مرکزی و مرکز آمارگفت: با انجام محاسباتی که از سوی مرکز آمار صورت گرفته، قطعا نرخ رشد اقتصادی در آینده‌یی نزدیک اعلام خواهد شد. وی افزود: من از محاسبه رشد اقتصادی کاملا باخبرم و برخلاف دو سال گذشته رشد مثبت داشته‌ایم و بانک مرکزی و مرکز آمار ایران میزان رشد اقتصادی کشور در سه ماهه اول امسال را اعلام می‌کنند.

معاون نظارت راهبردی رییس‌جمهور گفت: به دلیل اینکه مرکزآمارایران سازمان وابسته به معاونت نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری است از اعداد این رشد و محاسبات انجام شده کاملا باخبرم و می‌دانم در آینده محاسبات نهایی به صورت رسمی اعلام می‌شود. وی گفت: برخلاف دو سال گذشته که رشد اقتصادی منفی بود در سه ماه اول سال با رشد مثبت همراه بودیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت انبساطی یا انقباضی بودن بودجه 94 گفت: بودجه 94 قطعا انضباطی خواهد بود و در زمان مقرر تحویل مجلس شود.

به گفته او، دولت لایحه بودجه سال 94 را تا زمان مقرر (نیمه آذر) به مجلس می‌فرستد و تراز بین منابع و مصارف دراین بودجه لحاظ شده که تعادل آن باید رعایت شود. نوبخت با بیان اینکه بودجه 94 با حداقل تبصره به مجلس فرستاده می‌شود، گفت: تبصره‌های تکراری را از قانون بودجه جدا و در لایحه‌یی جداگانه به مجلس ارسال می‌کنیم .

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر