ضرر 3 میلیارد دلاری گردشگری مصر

۱۳۹۴/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۸۹۸

گروه جهان

انفجار تروریستی هواپیمای ایرباس 320 روسی بر فراز شبه جزیره سینا که سبب مرگ 224 گردشگر و کادر پروازی شهروند روسیه شد، صنعت گردشگری مصر را به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمد ارزی این کشور با بزرگ‌ترین کاهش در آمد در 20 سال گذشته مواجه کرده است.

به گزارش ایتارتاس، هشام زعزوع وزیر گردشگری مصر اعلام کرد که ضرر این کشور برای کاهش ورود گردشگران ماهانه 238میلیون دلار است که آسیب بزرگی به اقتصاد گردشگری این کشور و مشاغل مرتبط به شمار می‌رود. براساس آمار اعلام شده در صورت تداوم این روند، کاهش درآمد ارزی بخش گردشگری مصر می‌تواند به سالانه حدود 3میلیارد دلار برسد. وزارت گردشگری مصر افزوده که پس از واقعه 31 اکتبر 2015 (9آبان) و سپس قطع ورود گردشگران روسی و بریتانیایی، شمار گردشگران ورودی به مصر کاهش یافته است. مقام‌های مصری که یک سال زمان را برای ایجاد تغییر در وضعیت کنونی با جلب گردشگران عرب لازم می‌دانند، برآورد می‌کنند 20درصد از شمار توریست‌های کاهش یافته در سال 2016 جبران شود.

تا پیش از سقوط هواپیمای مسافری روسیه، سالانه بیش از یک میلیون و 600هزار گردشگر روس به مصر سفر می‌کردند که با 31درصد بیشترین شمار گردشگران خارجی در این کشور را تشکیل می‌دادند. یک گروه تروریستی تکفیری فعال در صحرای سینا وابسته به داعش با انتشار فیلمی مسوولیت واقعه تروریستی سقوط ایرباس روسی را برعهده گرفت. شدت انفجار هواپیمای روسی در حال برگشت به شهر سن‌پترزبورگ روسیه به حدی بود که تکه‌های هواپیما و اجساد کشته‌شدگان در فاصله چند کیلومتری پراکنده شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر