روی خط خبر

۱۳۹۴/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۸۴۷

«عدم اعلام موجودی» تخلف عمده انبارها

گروه صنعت| طی 6 ماهه سال جاری حدود 112هزار و 632 بازرسی از واحدهای انبار و سردخانه‌های سراسر کشور صورت گرفته است. به گزارش «شاتا» از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه برای کنترل و نظارت بر نحوه فعالیت انبار و سردخانه‌های سراسر کشور جمعا 112هزار و 632 مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور انجام شد. حاصل این بازرسی‌ها طی این مدت تشکیل 816 فقره پرونده تخلف به ارزش 255میلیارد و 9میلیون و 198هزار و 360 ریال بوده که برای صدور رای به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است. براساس این گزارش؛ یک درصد از کل بازرسی‌های صورت گرفته در سراسر کشور به موضوع تخلف انبار و سردخانه اختصاص داشته است. این درحالی است که براساس آمار ثبت شده از فعالیت بازرسان استان‌های سراسر کشور در این بازه زمانی؛ عدم اعلام موجودی با 99درصد و اختفا با 05/0 به ترتیب کمترین و بیشترین میزان پرونده‌های تخلف در حوزه انبار و سردخانه را دارند.


جشنواره «برند» اردیبهشت 95 برگزار می‌شود

گروه تجارت| مهلت ثبت‌نام در جشنواره انتخاب و معرفی برندهای برتر ملی با توجه به درخواست‌‌های مکرر و استقبال گسترده بنگاه‌های تولیدی و تجاری کشور و با دستور مشاور وزیر صنعت و معاون سازمان توسعه تجارت تمدید و به اردیبهشت سال آینده موکول شد. 64 بنگاه اقتصادی کشور از محمدرضا مودودی، مشاور وزیر صنعت و معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت خواستند که زمان ثبت‌نام در جشنواره برند تمدید شود. برخی از این بنگاه‌ها، نبود زمان کافی برای ثبت‌نام و برخی مشکلات فنی دیگر را دلیل عدم حضور خود در این جشنواره اعلام کرده‌اند. بر همین اساس مودودی مهلت ثبت‌نام در این جشنواره را تمدید کرد تا زمینه ثبت‌نام سایر متقاضیان در جشنواره انتخاب و معرفی برندهای برتر ملی به بهترین شکل ممکن فراهم شود. با توجه به درخواست و استقبال گسترده بنگاه‌های تولید و تجاری کشور برای مشارکت در جشنواره انتخاب و معرفی برندهای برتر ملی، پایگاه الکترونیکی ثبت نام جشنواره به آدرس www. brand. tpo. ir مجدد بازگشایی و ثبت‌نام برای متقاضیان تا 23بهمن ماه امسال تمدید شده است.


تاخیر طولانی در اجرای طرح فروش اعتباری

گروه صنعت| تاخیر در اجرای طرح فروش اقساطی کالا با وام بانکی باعث دلسردی تولیدکنندگان شده و در این میان، فروشندگان لوازم خانگی زودتر از دولت برای فروش اقساطی کالاهای داخلی و خارجی با تسهیلات ۱۰درصدی دست به کار شده‌اند. طرح فروش اقساطی کالاهای داخلی با تسهیلات 10میلیون تومانی قرار بود با هدف رفع رکود و خالی کردن انبار کارخانه‌های داخلی انجام شود و دولت آن را در قالب بسته خروج از رکود اعلام کرد. این اتفاق در اواسط مهرماه امسال افتاد ولی با گذشت سه ماه و نیم از آن زمان هنوز اجرایی نشده است. در این میان فروشندگان لوازم خانگی نیز بیکار نماندند و در رقابت با دولت و طرح فروش کالاهای داخلی از فردا طرحی را اجرایی می‌کنند که براساس آن لوازم خانگی داخلی و خارجی با اقساط 10ماهه و سود بانکی 10درصد به مشتریان عرضه خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر