اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۸۴۰

خروج کشتی‌های

کشتیرانی ایران از لیست تحریم

سایت رسمی دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا (OFAC) اعلام کرد: تمامی کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از لیست تحریم‌های 8ساله خارج شدند. بر اساس اعلام سایت رسمی دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا، تمامی مدیران، شرکت‌های گروه و تمامی کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از لیست تحریم‌ها خارج شد. به گزارش مانا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مجموعه شرکت‌های گروه از سپتامبر 2008 تاکنون در 22نوبت تحت تحریم دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا قرار گرفت که 20مورد آن پس از تصویب قطعنامه 1929 و از ابتدای تیرماه 1389بوده است.


آمادگی یک بانک برای فروش قسطی مسکن با کارمزد ۲درصد

رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به مذاکرات انبوه‌سازان با یک بانک خصوصی برای مسکن قسطی گفت: معتقدیم که کارمزد مسکن قسطی باید دو درصد باشد، به همین دلیل رایزنی‌هایی را با یک بانک خصوصی انجام دادیم و به‌طور ضمنی با کارمزد دو تا سه درصد موافقت شده است. حسن محتشم اظهار کرد: حتی مبالغ بیشتر را برای خانه‌های لوکس هم در برنامه داریم، درواقع طرح فروش مسکن قسطی را می‌توان وارد خانه‌های لوکس هم کرد، البته رقم وام انبوه‌سازان بیشتر شده و بازپرداخت آن سه ساله خواهد بود.

به گزارش مهر، محتشم درباره آخرین وضعیت طرح فروش مسکن قسطی اظهار داشت: انبوه‌سازان در سال گذشته این موضوع را مطرح کردند که البته به عنوان لیزینگ مسکن و تحت مجوز بانک مرکزی بود اما سپس به این نتیجه رسیدند که نیاز به اجرای لیزینگ نیست. وی گفت: بانک مسکن برای تضمین اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد اما کارمزد ۶درصد بسیار بالاست و برای خریداران صرفه اقتصادی ندارد، ضمن آنکه بانک مسکن رقم ۱۰۰میلیون تومان را مطرح کرد درحالی‌که قرار نبود بانک وام بدهد و ما معتقدیم تضمین ۱۰۰میلیون تومان برای واحدها جوابگو نیست.


روند آهسته اعطای تسهیلات ۱۵میلیونی مسکن روستایی

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه اعطای تسهیلات 15میلیون تومانی مسکن روستایی به کندی صورت می‌گیرد، گفت: برای تکمیل واحدهای نیمه‌کاره 25میلیارد تومان از حساب 100 امام اختصاص یافت که چهار میلیون تومان آن تسهیلات بلاعوض است. عزیزالله مهدیان با اشاره به اینکه برخی بانک‌های عامل همکاری لازم را در اختصاص تسهیلات ساخت مسکن انجام نمی‌دهند، گفت: روند پرداخت تسهیلات 15میلیون تومانی مسکن روستایی نسبت به سال گذشته کندتر شده است. مهدیان در گفت‌وگو با فارس گفت: تا سال گذشته دولت برای اصل و بازپرداخت سود تسهیلات مسکن روستایی ضمانتش را به بانک‌ها ارائه می‌کرد، اما امسال دولت این تضمین را ارائه نمی‌کند که همین موضوع باعث شده تا بانک‌ها از مردم در قبال پرداخت تسهیلات تضمین و ضمانتنامه بگیرند.


احداث دومین ایستگاه راه‌آهن‌ در شرق ‌تهران

مدیرعامل راه‌‌آهن با تاکید بر لزوم توسعه شهر‌ها با محوریت ریل، از احداث دومین ایستگاه راه‌آهن در شرق کلان‌شهر تهران خبر داد. محسن پورسید آقایی اظهار کرد: ریل باید محور توسعه شهری باشد و باید تعداد ایستگاه‌های راه‌آهن را در کلان‌شهرها افزایش دهیم. به گزارش فارس وی بیان کرد: لازم است 2 تا 3 ایستگاه راه‌آهن در کلان‌شهرها داشته باشیم و در این راستا‌ ایستگاه راه‌آهن دیگری در شرق‌ کلان‌شهر تهران احداث خواهد شد. تنها راه‌حل برون‌رفت از مشکلات تردد مردم در شهر‌ها، معضل ترافیک و آلودگی‌های زیست‌محیطی، ایجاد نظام شهرنشینی ریل پایه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر