روی موج خبر

۱۳۹۴/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۶۸۸

نحوه اعتراض به عدم احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات اعلام شد؛ ایلنا هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: بر اساس ماده۵۲ قانون انتخابات و ماده۳۴ آیین‌نامه اجرایی آن، در صورت تمایل می‌توانند طی روزهای یک‌شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ تا سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۹ از ساعت ۸ الی ۱۶ در تهران به ورزشگاه تختی واقع در بزرگراه بسیج بلوار هجرت و در مراکز استان‌ها به محل‌های تعیین شده از سوی دفا‌تر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مراجعه و پس از تکمیل فرم شکایت، رسید دریافت کنند.

نوازشریف به زودی به عربستان و ایران سفر می‌کند؛ گروه - ایرنا- شبکه‌های خبری پاکستانی در خبری فوری اعلام کردند: محمد نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان روز دوشنبه هفته جاری به عربستان و روز سه‌شنبه نیز به ایران سفر خواهد کرد و با سران دو کشور درخصوص تنش میان ایران و عربستان رایزنی خواهد کرد. این شبکه‌ها همچنین اعلام کردند که نواز شریف بعد از سفر به عربستان و ایران، با سران کشورهای مسلمان تماس خواهد گرفت تا نتایج سفر خود را با آنها در میان بگذارد.

انتخابات آتی ایران آرام برگزار می‌شود؛ فارس موسسه تحلیلی گلوبال ریسک، این سایت انگلیسی نوشت: انتخابات ایران رخدادی بسیار مهم است؛ زیرا معیار سنجش میزان محبوبیت وجود حس سیاسی در کشور نشانگر تمایل دولت روحانی در به‌کارگیری اهرم رفع تحریم‌ها برای مقبولیت در انتخابات است.

این موسسه تاکید کرد: بعید است این دور از انتخابات ایران به ناآرامی کشیده شود اما این رویداد نشانگر میزان مقبولیت نامزدهای اصلاح‌طلب‌ و میانه‌روها در پروسه غربال انتخاباتی خواهد بود که نمادی از قدرت بیشتر جناح‌های سیاسی محافظه‌کار (اصولگرایان) است.

مذاکره‌ای برای سفر مرکل به تهران انجام نشده است؛ ایسنا روزنامه فرانکفورتر آلگماینه در خبری مدعی شد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در راس هیاتی بلندپایه اواخر اردیبهشت ماه به تهران سفر می‌کند. این در حالی است که یک منبع آگاه در وزارت خارجه به ایسنا اعلام کرد، چنین خبری تایید نمی‌شود و در حال حاضر مذاکره‌یی بین مقامات دو کشور جهت انجام این سفر انجام نشده است.

امیدواری ترکیه به افزایش روابط با ایران؛ ایسنا روزنامه حریت ترکیه به نقل از یک مقام ارشد این کشور اعلام کرد که احتمالا هیاتی اقتصادی و تجاری از ترکیه در روزهای آینده به ایران سفر می‌کنند. این مقام ترک که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: این سفر پس از دیدار معاون وزیر امور خارجه ایران با مقامات ترکیه در آنکارا انجام خواهد شد. ما به‌عنوان دو کشور همسایه به یکدیگر نیاز داریم. وی افزود: با وجود این حقیقت که ما در برخی مسائل اختلافات عمیق داریم، تلاش کرده‌ایم روابط خود را تا سطحی که نیازمند منافع‌مان است، حفظ کنیم. این روابط پس از لغو تحریم‌ها رشد چشمگیری خواهد داشت.

تشکیل کمیته بررسی اعتراضات مردمی به ایجاد کمپ معتادان در دو منطقه تهران؛ ایسنا حسین طلا، سخنگوی مجمع نمایندگان تهران گفت که باتوجه به اعتراضات مردمی کمیته‌یی برای بررسی راه‌اندازی کمپ کارآموزی معتادان در حکیمیه و زهتابی در مجلس تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری مکان کمپ در منطقه14 تغییر یافت و مساله حل شد، گفت: در حال حاضر مشکل مربوط به دو منطقه حکیمیه و زهتابی در منطقه17 است که باعث اعتراضات مردمی شده به همین دلیل قرار شد کمیته‌یی متشکل از نماینده شورای شهر، نماینده شهرداری تهران و عضو مجمع تهران جهت بررسی مشکل تشکیل شود.

اگر احکام دایمی بتواند بودجه95 و برنامه ششم را اجرایی کند احتیاج به بررسی برنامه نیست؛ ایرنا غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر احکام دایمی برنامه توسعه کشور بتواند بودجه و برنامه 5ساله ششم توسعه کشور را اجرایی کند، فکر می‌کنم سال آینده احتیاجی به بررسی برنامه جدید نخواهیم داشت. وی ادامه داد: این موضوع باعث شده که در برنامه پنجم مصادیقی آورده شود که دولت بگوید سیاست‌های آورده شده در اختیار دولت است و این موضوع باعث ایجاد یک انحراف جدی در اجرای برنامه‌های توسعه توسط دولت طی سال‌های گذشته شد.

مجلس برای استخدام معلمان قانون تازه می‌نویسد؛ خانه ملت قاسم احمدی لاشکی، عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اصرار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تعیین تکلیف موضوع استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، با وجود ایرادات شورای نگهبان به مصوبه صحن علنی مجلس، گفت: تفسیر قانون اساسی برعهده شورای نگهبان است اما تفسیر قوانینی که مجلس به تصویب رسانده، در اختیار خود مجلس است. وی با تاکید بر اینکه نظر مجلس آن است که مشکل این قشر حل شود، بیان کرد: ایراد شورای نگهبان به استناد اصل73 بود، نه اصل75 که ناظر به بار مالی برای دولت است؛ بنابراین نمایندگان بر این باورند که قانون جدید برای تعیین‌تکلیف حق‌التدریس‌ها و مربیان نوشته شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر