پاسخ شان پن به انتقادها درمورد دیدار با ال چاپو

۱۳۹۴/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۶۳۰

شان پن سکوت خود درباره دیدار جنجالی و مصاحبه با خواکین ال چاپو گوزمان قاچاقچی موادمخدر مکزیکی را شکست.

بازیگر برنده دو جایزه اسکار در بخشی از برنامه 60دقیقه‌یی که روز جمعه از شبکه سی‌بی‌اس پخش شد، به چارلی رزگفت: اجازه بدهید واضح بگویم. گزارش من شکست خورده است.

به گزارش ورایتی، پن ماه‌ها پیش با خواکین گوزمان معروف به ال چاپو بزرگ‌ترین قاچاقچی موادمخدر مکزیک مصاحبه کرد. آنها در این گفت‌وگو درباره تولید یک فیلم درباره زندگی ال چاپو صحبت کردند. مجله رولینگ استون روایت دست اول پن را یک روز پس از آنکه ال چاپو در هشتم ژانویه بازداشت شد، منتشر کرد.

پن گفت: شایعه‌یی درباره دیدار من و همکارانم با ال چاپو مطرح است که برابر با آن همان‌طور که از دادستان کل مکزیک نقل شده است، این دیدار در دستگیری او نقش مهمی داشته است. ما چند هفته زودتر در دوم اکتبر او را دیدیم، در جایی که اصلا به محل بازداشت او نزدیک نبود.

بازیگر و کارگردان 55‌ساله ادامه داد: این چیزهایی است که ما می‌دانیم؛ ما می‌دانیم دولت مکزیک آشکارا از این تصور که یک نفر زودتر از آنها او را پیدا کرد، خیلی احساس تحقیر کرد. خب، هیچ‌کس قبل از آن‌ او را پیدا نکرده بود. ما از DEA (اداره مبارزه با مواد‌مخدر امریکا) یا دستگاه اطلاعاتی مکزیک باهوش‌تر نیستیم. ما یک رابط داشتیم و از آن طریق توانستیم روند پیشنهاد مصاحبه با ال چاپو را تسهیل کنیم. پن گفت: دولت مکزیک او را سپر بلا و هدف کارتل کرد در‌حالی که نیت اولیه او استفاده از این دیدار برای شروع گفت‌وگو درباره جنگ مواد‌مخدر بود.

شان پن که برای فیلم‌های «رود میستیک» و «میلک» دو بار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد، ادامه داد: ما تمام تمرکز، انرژی و میلیاردها دلار خود را روی «آدم بد» می‌گذاریم و چه اتفاقی می‌افتد؟ شما یک مرگ دیگر دارید. روز بعد هم همین‌طور.

او گفت ال چاپو ماه‌ها پس از دیدار با او که با کمک کیت دل کاستیو بازیگر مکزیکی میسر شد، در یک مکان کاملا متفاوت دستگیر شد. پن همچنین گفت خبرنگارانی که اصول روزنامه‌نگاری او را زیر سوال می‌برند، به تجربیاتش حسادت می‌کنند. وقتی شما گزارشی دارید که هر خبرنگاری در دنیا آن را می‌خواهد، دشمن‌های زیادی دنبال ماجرا را می‌گیرند. بسیار متاسفم. کل بحث‌ها درباره این مطلب هدف آن را نادیده می‌گیرد که سعی داشت به بحث درباره سیاست‌های مربوط به جنگ مواد‌مخدر کمک کند.

او در پایان گفت: اجازه بدهید تصویری بزرگ از آنچه می‌خواهیم، ترسیم کنیم. همه ما می‌خواهیم مشکل مواد‌مخدر حل شود. همه ما می‌خواهیم کشتارها در شیکاگو متوقف شود. همه ما مصرف‌کننده هستیم. چه با شان پن موافق باشید چه نباشید، همه ما شریک جرم هستیم. موافقت یا عدم موافقت ما فرقی نمی‌کند چون فرزندان ما از همین مواد‌مخدر استفاده می‌کنند. از هفته پیش که این مطلب منتشر شد مردم چقدر برای فکر کردن به این موضوع وقت گذاشته‌اند؟ اگر بگویم یک درصد هم زیاد گفته‌ام.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر