شهدا شرمنده‌ایم

۱۳۹۳/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۶۲

علی صائمی| بزرگداشت هفته دفاع مقدس نه به عنوان یک بزرگداشت بلکه محملی برای بارورکردن جریان و مرامی است که حالا دیگر به شالوده اساسی فرهنگ‌عمومی تبدیل شده است.بزرگداشت هفته دفاع مقدس، یادآوری و مرور مداوم و مستمر آن غنای فرهنگی است که در یک دوره سخت هشت ساله برای کشور ما به دست آمد و می‌تواند پشتوانه عملی و نظری استواری برای آینده این ملت باشد. پشتوانه‌ای آکنده از شهامت، ایثار، حماسه و ایمان.

دفاع مقدس، دفاع از ارزش‌های اسلامی و جهاد مقدس علیه کفر و الحاد بود. آیا می‌شود تصور کرد که ما گوشه‌ای از تاریخ اسلام را نادیده گرفته و دور بریزیم؟ آن هم برهه‌ای از تاریخ آن را که سراسر حماسه و افتخار برای رزمندگان اسلام، پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس و پاسداری از آرمان‌های اسلامی است و این امری ضروری و واجب است. نکته اساسی این است که جنگ تمام نشده بلکه فقط نوع جنگ تغییر کرده و در این شرایط حس قدرشناسی و وظیفه اخلاقی حکم می‌کند که قدرشناس تمام کسانی باشیم که به خاطر امنیت و حفظ استقلال و آزادی میهن اسلامی عزیزترین سرمایه وجود خود را فدا کردند.

تک تک شهدای دفاع مقدس، بزرگوارانی هستند که به خاطر دفاع از کیان و شرف ملت عزیز ایران اسلامی از جان خود گذشتند. هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا بتوانیم گوشه‌یی از سلحشوری‌ها و شهادت‌طلبی بهترین جوانان این مرز و بوم را برای نسل حاضر معرفی کنیم. قدردانی بسیار اندکی از جانبازی‌های آن بزرگان رفته و جانبازان حاضر در صحنه داشته باشیم تا ضمن رفع تمام مشکلاتی که تاکنون در زندگی‌شان پا برجاست از کمک‌هایشان در

جنگ نرم فرهنگی بهره ببریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر