اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۶۱۲

مرورگرهایتان را هرچه زودتر به ‌روز کنید

مایکروسافت به طور رسمی پشتیبانی‌ تکنیکی خود از تمامی نسخه‌های قدیمی مرورگر اینترنت اکسپلرور را قطع کرد. مایکروسافت در وب‌سایت خود نوشت: از تاریخ 12ژانویه 2016(22دی 1394) تنها جدیدترین نسخه اینترنت اکسپلرور که برای سیستم‌های عامل در دسترس است، پشتیبانی تکنیکی و به‌روزرسانی فنی امنیتی را دریافت می‌کند. اینترنت اکسپلرور نسخه 11 که آخرین نسخه این مرورگر است به‌روزرسانی و پشتیبانی از سیستم‌ عامل‌ ویندوزهای نسخه 8، 8.1 و ویندوز 10 را دریافت می‌کند. کسانی که از اینترنت اکسپلرور نسخه‌های 8، 9، 10 یا قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از به‌روزرسانی تکنیکی شرکت مایکروسافت بهره ببرند. مایکروسافت همچنین به پشتیبانی‌ تکنیکی خود از ویندوز نسخه 8 پایان داده است و کاربران باید ویندوز خود را به نسخه 8.1 یا 10 ارتقا دهند تا بتوانند پشتیبانی‌های تکنیکی این سیستم عامل را دریافت کنند. مایکروسافت می‌گوید که کاربران باید سیستم عامل و اینترنت اکسپلرور خود را به آخرین نسخه‌های موجود ارتقا دهند تا کامپیوترهای شخصی آنها از حمله‌های مخرب در امان بماند.


سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری امریکا

برای ساخت خودروهای خودران

سرانجام دولت امریکا هم به طور مستقیم وارد بازار آینده‌دار ساخت خودروهای هوشمند شد و چهار میلیارد دلار سرمایه به این امر اختصاص داد. در عین حال دولت فدرال امریکا در مورد مشکلات امنیتی خودروهای مذکور ابراز نگرانی کرده و گفته است که این مشکلات ممکن است استفاده از این خودروها در بزرگراه‌های امریکا را با تاخیر مواجه کند. در کنار سرمایه‌گذاری کلان برای ساخت خودروهای خودران قرار است دولت امریکا دستورالعمل‌هایی برای استفاده از این خودروها را تدوین کرده و آنها را برای استفاده صاحبان صنایع و فعالان این عرصه ظرف 6 ماه آینده منتشر کند. هدف از این کار به حداقل رساندن امکان وقوع خطاهای ماشینی است که ممکن است به قیمت جان انسان‌ها تمام شود. در اکثر خودروهای خودرانی که در ماه‌های اخیر آزمایش شده‌اند در مواردی اشکالات فنی پیش آمده که با دخالت اپراتورهای انسانی از وقوع فجایع انسانی به این علت جلوگیری شده است. ازجمله شرکت‌هایی که تولیداتشان با نقص‌های فنی مواجه شده می‌توان به گوگل، نیسان، مرسدس بنز، فولکس واگن، بوش و دلفی اشاره کرد.


نورافشانی خارق‌العاده توسط هواپیماهای بدون خلبان

شرکت اینتل با همکاری مرکز الکترونیک اتریش موفق به ثبت رکوردی جدید در نورافشانی آسمان توسط هواپیماهای بدون خلبان در کتاب گینس شد. در همین حال 100 هواپیمای بدون خلبان در برنامه‌یی از پیش تعیین شده اقدام به ایجاد شکل‌های منحصر به فرد بر فراز آسمان فرودگاه «آهرن لوه» در نزدیکی شهر هامبورگ آلمان کردند. البته اجرای این نمایش نورافشانی آسمان توسط هواپیماهای بدون خلبان با سمفونی پنجم بتهوون تنظیم شده بود.

همچنین به بدنه این هواپیما‌ها، لامپ‌های LED نصب شده بود و توسط ۱۵هدایتگر هواپیماهای بدون خلبان کنترل می‌شدند ضمن اینکه وزن هرکدام از آنها ۷۰۰ گرم اعلام شده است. در پایان، اجرای نهایی این هواپیماهای بدون خلبان، شکل دادن لوگو شرکت اینتل به عرض ۲۵۰متر بود.


ساخت روبات اجتماعی برای درمان اوتیسم

یک شرکت امریکایی روبات جدید و پیشرفته‌یی برای آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان مبتلا به اوتیسم تولید کرده است.

این روبات می‌تواند احساسات کودکان را از طریق نور، لرزش و صدا تحریک کند. روبات جدید، Leka نامگذاری شده است و می‌تواند مهارت‌های اجتماعی مثل یادگیری مسائل روزمره و تعاملات اجتماعی را با اطمینان بیشتری به کودکان مبتلا به اوتیسم و حتی کودکان مبتلا به سندرم داون آموزش دهد.

چندین سال است که محققان از اثر مثبت تکنولوژی در درمان اوتیسم سخن گفته‌اند و تلاش‌هایی نیز برای ساخت روبات‌های مختلف انجام شده است، اما روبات جدید محققان امریکایی از هر نظر امکانات کامل‌تری دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این روبات طراحی توپ مانند آن است، به‌طوری‌که کودک می‌تواند ارتباط بهتری با آن از طریق لامسه برقرار کند.

لیداس تولدی، مسوول فروش شرکت سازنده ربات Leka در مورد ویژگی‌های روبات جدید می‌گوید: این ربات می‌تواند در رفع مشکلات کودکان مبتلا به اوتیسم کمک شایانی کند، همچنین طوری برنامه‌ریزی شده که در تعاملات اجتماعی از لحنی کاملا نرم و مهربان استفاده می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر