انتشار حجم بی‌سابقه‌ای از داده‌های کاربران

۱۳۹۴/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۶۰۹

یاهو در رقابت با دیگر شرکت‌های فناوری و برای جذب استعدادهای برتر حوزه هوش مصنوعی حجم بی‌سابقه‌یی از داده‌های کاربران خدمات مختلف خود را منتشر کرد.

این بزرگ‌ترین مجموعه از داده‌های کاربران اینترنت است که تا به حال توسط یک شرکت بزرگ فناوری منتشر شده است. این داده‌ها عبارتند از تعداد کلیک‌ها و وبگردی‌های بیش از 20میلیون نفر از کاربران ناشناس خدمات ورزشی، مالی، خبری، املاک و... یاهو. این حجم گسترده اطلاعات تنها در دسترسی متخصصان دانشگاهی خواهد بود و به آنها امکان خواهد داد درک بهتری از نحوه رفتار کاربران در فضای آنلاین به دست آورند. یاهو که در 5 سال اخیر جایگاه خود را در میان شرکت‌های بزرگ فناوری به تدریج از دست داده امیدوار است با جذب متخصصان حوزه هوش مصنوعی بتواند از این طریق باز هم خود را مطرح کند.

ارتقای هوش مصنوعی و افزایش آموزش در این حوزه به رایانه‌ها و دیگر سیستم‌های الکترونیک امکان خواهد داد تا انبوه داده‌ها را واکاوی و بررسی کنند و بتوانند به سوالاتی که بر مبنای این داده‌ها مطرح می‌شود، پاسخ داده یا به پرسش‌های پیچیده پاسخ دهند و پیشگویی‌هایی انجام دهند. فیس‌بوک و گوگل در این زمینه رقابت شدیدی دارند ولی کماکان در تلاش برای جذب متخصصان تازه هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر