رکوردهای جالب ایران در نیویورک

۱۳۹۳/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۵۶

مهدی بیک معمولا هر شکلی از «ارتباط» فقط در صورتی تداوم «معقول» پیدا می‌کند که دوطرف این «معادله ارتباطی» به یک اندازه نسبت به مراوده در نظر گرفته شده، مشارکت «فعال» داشته باشند. این مطلب را گفتیم تا بدانید که بدون مشارکت مخاطبان، این ستون قادر نیست تا «سوژه»های مورد نظر مخاطبان را در حوزه «تاریخ اقتصاد» تدارک ببیند. بدون شک، مشارکت اساتید تاریخ، عالمان علوم اقتصادی، تحلیلگران رسانه‌یی و... می‌تواند تهیه‌کنندگان این ستون را در راه گردآوری مطالب «متنوع» و «مستند»راهنمایی کنید. پس همین امروز با ما تماس بگیرید...


قیمت‌گذاری برای پست‌های اجرایی

در این روز رسم ناپسند در ساختار سیاسی ایران شکل گرفت که بدبختانه تا به امروز نیز تدوام داشته است. مجلس شورای ملی یکم مهر 1289 خورشیدی با اکثریت آرا «ناصرالملک» را که مقیم لندن بود به‌عنوان نایب‌السلطنه ایران انتخاب کرد. ناصرالملک برای قبول این مسوولیت، درخواست هر ماه «10هزار» تومان حقوق کرده بود و گفته بود که چون از سیاست و اوضاع جهان آگاه است و سواد بیشتری دارد باید دو برابر عضدالملک که فاقد این اطلاعات بود، دستمزد بگیرد. دولت به اجبار قبول کرد و ناصرالملک با دریافت قول دولت رهسپار «تهران» شد. این رسم ناپسند ظاهرا تا همین امروز در زیر پوست سیاست ایران زمین در جریان است. روایت‌های مختلفی از قیمت‌گذاری برای پست‌های مختلف به گوش می‌رسد که آدم را به یاد ماجرای ناصرالملک می‌اندازد.


میلیاردها دلار صرف «اتم» می‌شود

همانطور که خبردار شده‌اید، قرار است رییس‌جمهور کشورمان در نیویورک سخنرانی کند. به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران مهم‌ترین بخش از حضور روحانی در نیویورک تبیین حقوق هسته‌یی کشورمان است. به عبارت روشن‌تر، رییس‌جمهور تلاش می‌کند تا از حق هسته‌یی ایران برای برخورداری از انرژی «صلح‌آمیز» هسته‌یی دفاع کند. اما شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در مسیر تاریخ و در یک چنین روزی پس از اتمی شدن امریکا، «روسیه» هم به این باشگاه قدرتمند وارد شده است. از این روز به‌عنوان آغاز عصر رقابت هسته‌یی یاد می‌کنند که «میلیاردها» دلار از مالیات کشورها را صرف تولید، نگهداری و ارتقای تسلیحات هسته‌یی می‌کند.


نشست سالانه مجمع عمومی و نطق‌های تکراری

مجمع عمومی سازمان ملل، سازمان جهانی که 192کشور عضو آن هستند و فلسطینی‌ها و واتیکان در آن نماینده ناظر دارند، طبق معمول سنواتی در سومین سه‌شنبه سپتامبر در نیویورک استارت می‌خورد. قبل از سفر روز گذشته روحانی «13رییس‌جمهور ایرانی» در این مجمع عالم‌گیر سخنرانی کرده‌اند که «محمود احمدی‌نژاد» با 8عنوان سخنرانی در اجلاس سران رکورد‌دار بلامنازع عرصه سخنرانی در این مجمع بین‌المللی محسوب می‌شود. جالب اینجاست که موضوعات اقتصادی کمترین فراوانی را در بین سخنرانی روسای جمهور ایران داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر