روی موج خبر

۱۳۹۴/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۵۱۳

مجلس حضور شناور نظامی امریکا در خلیج‌فارس را بررسی می‌کند- ایسنا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه هفته آینده‌اش به بررسی موضوع توقیف دو شناور نظامی امریکا در خلیج‌فارس و به‌دنبال آن آزاد کردن 10تفنگدار امریکایی در این شناور می‌پردازد. علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز با‌اشاره به توقیف دو شناور امریکایی متعلق به امریکا در خلیج‌فارس، بیان کرد: این خبر اول دنیاست و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است و اگر متخلف امریکا یا انگلیس باشد با آن برخورد می‎کند و از هیچ قدرتی هراس ندارد.

تکذیب مصاحبه درباره راکتور اراک و فایل صوتی قرار داده شده در برخی رسانه‌ها-

خانه ملت عباس رجایی رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در پی انتشار خبر کذب مصاحبه وی در رابطه با راکتور اراک در برخی رسانه‌ها گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی متاسفانه برخی رسانه‌های مغرض با اعتقاد به تخریب نمایندگان بدون توجه به منافع و مسائل ملی اقدام به نشر اخبار کذب کرده و در این راستا حتی سند دروغ نیز منتشر می‌کنند. وی رسما با ابراز تاسف از این‌گونه اقدامات، هرگونه مصاحبه درباره راکتور اراک و فایل صوتی قرار داده شده در رسانه‌های منتسب به وی را شدیدا تکذیب کرده و حق قانونی خود را برای پیگرد حقوقی این موضوع و برخورد قانونی با رسانه‌های خاطی محفوظ می‌دارد.

تحقق 190هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی تا پایان سال- ایرنا محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از مجتمع دارو درمانی هلال ایران گفت: در سال94 بودجه عمومی حدود 235هزار میلیارد پیش‌بینی شد که طبق برآوردها تا پایان سال حدود 190هزار میلیارد تومان آن تحقق می‌یابد. وی همچنین با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه و بودجه95 مجلس و وزارت بهداشت با ارزیابی سیاست‌های حوزه سلامت، بیمه درمان ناباروری را هم پیش‌بینی خواهند کرد، اضافه کرد: حوزه ناباروری به‌عنوان یکی از حوزه‌های مهم و پرهزینه سلامت تحت پوشش بیمه نیست.

نشست «برنامه ششم توسعه؛ ضرورت‌ها و رویکردها» برگزار می‌شود- فارس نشست «برنامه ششم توسعه؛ ضرورت‌ها و رویکردها» روز شنبه 26دی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. در این نشست که از ساعت14 در سالن شهید مدرس این مرکز آغاز می‌شود، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس اسلامی، غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و احمد توکلی عضو این کمیسیون سخنرانی می‌کنند.

تقدیم‌نامه رییس‌جمهور اندونزی به روحانی- ایسنا رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی با محمدجواد ظریف همتای ایرانی‌اش در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. گفته می‌شود یکی از ماموریت‌های مهم وزیر امور خارجه اندونزی در سفر به تهران تقدیم پیام کتبی رییس‌جمهوری این کشور به حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران در ارتباط با بحران ایجاد شده بین ایران و عربستان است.

ایران یکی از چهار کشور میزبان بیشترین پناهنده در جهان- باشگاه خبرنگاران سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود کشورهایی که میزبان بیشترین پناهنده در جهان هستند را معرفی کرد. براساس جدیدترین گزارش سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران به‌همراه پاکستان، اردن و لبنان میزبان بیشترین پناهنده در جهان است که عمده آنان ملیت‌های افغانستانی، سوری و سومالیایی دارند. این گزارش با عنوان «روند میزان مهاجرت بین‌المللی بازبینی 2015» توسط اداره امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد تهیه شده که سه‌شنبه در مقر این سازمان در نیویورک به‌وسیله یان الیاسون قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل متحد، طی نشست خبری معرفی شد.

سال‌۹۵، سال رونق اقتصادی خواهد بود- ایسنا حسن روحانی رییس‌جمهوری، در یادداشتی کوتاه در توییتر خود نوشت: «امسال باوجود همه سختی‌ها باز هم رشد اقتصادی کشور مثبت خواهد بود، به مردم قول می‌دهم که سال۹۵ با همت جوانان، سال رونق اقتصادی خواهد بود.»

پایان بررسی لایحه احکام موردنیاز برنامه ششم توسعه -ایرنا هیات دولت روز گذشته در جلسه‌یی به ریاست حسن روحانی رییس‌جمهوری، کار بررسی لایحه احکام موردنیاز برنامه ششم توسعه و مواد الحاقی آن را به پایان رساند. رییس‌جمهور در این جلسه از جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت که با برگزاری جلسات فوق‌العاده متعدد با دقت و حساسیت، برنامه پنج ساله ششم و بودجه سال1395 کل کشور را مورد بررسی و تصویب قرار دادند، تقدیر کرد. رییس‌جمهوری همچنین از تلاش‌های نوبخت، معاونان، مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و کلیه کارگروه‌های تدوین برنامه در دستگاه‌های اجرایی برای تهیه لایحه برنامه ششم توسعه تشکر و قدردانی کرد.

تکلیف انتخابات الکترونیکی ۲۷دی‌ماه تعیین‌ می‌شود- فارس نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان، از احتمال تعیین‌تکلیف انتخابات الکترونیکی در یک‌شنبه ۲۷دی‌ماه خبر داد. ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان بااشاره به جلسه روز گذشته این شورا، اظهار داشت: در این جلسه چند لایحه موافقتنامه بین ایران و چند کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی افزود: احتمال دارد تکلیف انتخابات الکترونیکی یک‌شنبه هفته آینده 27دی‌ماه مشخص شود، باید در جلسه یک‌شنبه هفته آینده شورای نگهبان نسبت به اصل امکان‌پذیر بودن یا نبودن برگزاری انتخابات الکترونیکی بحث و درنهایت رای‌گیری شود تا تکلیف آن معلوم شود.

هزینه‌هایی که برای ممانعت از برجام می‌شود-ایلنا سیدحسین موسویان عضو ارشد تیم مذاکره‌کنده هسته‌یی در دولت اصلاحات تاکید کرد: نگران برخی تقابل‌های داخلی و برخی کج‌فهمی‌ها در داخل مثل حمله به سفارت عربستان هستم که فضای بین‌المللی را علیه ایران و به نفع دشمن تغییر دهد. این دپیلمات ارشد سابق کشورمان معتقد است که خطر اصلی توطئه‌های جناح‌بازهای امریکا، لابی صهیونیست جهانی و دلارهای سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی است که برای ممانعت از برجام به‌ویژه در امریکا هزینه می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر