اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۴۷۹

آغاز فعالیت اپراتورهای مجازی موبایل از بهمن ماه

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از صدور مجوز فعالیت اپراتورهای مجازی تلفن همراه در بهمن ماه خبر داد.

صادق عباسی‌شاهکوه در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه متقاضیان دریافت پروانه اپراتور مجازی موبایل (MVNO) تا پایان دی ماه مهلت ارائه مدارک نهایی را دارند، گفت: قصد تمدید این زمان را نداریم چراکه قرار است تا پایان بهمن ماه مجوزهای فعالیت در این بخش را صادر کنیم.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه اپراتورهای مجازی موبایل قرار است با استفاده از شبکه‌های اپراتورهای فعلی کشور خدمات تلفن همراه ارائه کنند، گفت: ثبت درخواست ۵۱ متقاضی در مرداد ماه امسال انجام گرفته است و این شرکت‌ها زمان دارند تا پایان دی ماه مدارک نهایی، شریک و سرمایه‌گذار خارجی یا داخلی و سایر شرایط را به سازمان تنظیم مقررات ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان بهمن ماه مجوز فعالیت شرکت‌هایی که شرایط نهایی را احراز کرده‌اند صادر شود، خاطرنشان کرد: هر یک از شرکت‌های متقاضی دریافت پروانه اپراتور مجازی موبایل می‌تواند از شبکه تلفن همراه دو اپراتور استفاده کند.


عرضه دوربین امنیتی هوشمند

یک دوربین امنیتی هوشمند با قابلیت منحصر به فردی ساخته شده است. این دوربین امنیتی موتور‌دار است و هنگام کار کردن بی‌صدا عمل می‌کند و می‌تواند به طور ۳۶۰درجه فضا را پوشش دهد ضمن اینکه می‌تواند ۱۸۰درجه خم شود. همچنین این دوربین دارای یک لنز شیشه‌یی با زاویه ۱۱۰درجه میدان دید افقی است علاوه بر این دوربین هوشمند Foscam R2 از قابلیت دید در شب برخوردار است و با استفاده از اشعه مادون قرمز می‌تواند برد ۷متر را داشته باشد که این ویژگی باعث وضوح تصاویر در روز و شب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این دوربین امنیتی هوشمند متصل شدن به گوشی‌های هوشمند است و در صورت مشاهده هر گونه چیز مشکوک می‌تواند به کاربر خود پیام هشدار ارسال ‌کند.

همچنین این دوربین هوشمند می‌تواند در وضعیت افقی و عمودی قرار بگیرد و با گرفتن برنامه فقط در جهت‌های مشخصی تصویربرداری داشته باشد برای مثال فقط نگاه به دو جهت، درب و پنجره یا بالعکس.


دستیار هوشمند گوگل برای راننده‌ها در راه

گوگل قرار است ویژگی جدیدی را به سرویس نقشه اندرویدی خود اضافه کند که بر اساس مسیر گذشته راننده، مقصد بعدی را حدس می‌زند. گوگل ویژگی جدیدی را به سرویس نقشه اندرویدی خود اضافه خواهد کرد تا با هوشمند‌تر کردن این سیستم هدایت راننده را امکان‌پذیر کند. این ویژگی Driving Mode نام دارد و با توجه به مسیر گذشته مقصد بعدی را حدس می‌زند. Driving Mode به عنوان ویژگی جدید اضافه شده به گوگل مپز، نه تنها امکان حدس زدن مسیر آینده‌ شما را به صورت هوشمند دارد، بلکه مسیر و وضعیت ترافیکی رسیدن به هدف را نیز برایتان نمایش خواهد داد.

نسخه 9.19 گوگل مپز که با ویژگی حالت رانندگی عرضه خواهد شد در مراحل ابتدایی عرضه‌ نهایی قرار دارد و ممکن است ابتدا در اختیار تمام کاربران در سراسر دنیا قرار نگیرد.


ساخت هدفون جادویی

هدفون‌های هوشمند کوچکی ساخته شده‌اند که می‌توانند درک ما را از صداهای اطراف به طرز حیرت‌انگیزی تغییر دهند. این هدفون‌ها به صورت وایرلس و با نصب برنامه‌یی ویژه روی گوشی‌های هوشمند می‌توانند صداهایی که به گوش ما می‌رسند را دوباره میکس کنند؛ یعنی این امکان را به کاربر خود می‌دهد تا اصواتی که باب میل او برای گوش دادن نیستند را فیلتر کند یا بسامدهای صوتی را در دنیای واقعی برای او افزایش دهند. برای نمونه می‌توان گفت که صدای گریه کودک، ترافیک و مترو را به حداقل می‌رساند. همچنین با این هدفون‌های هوشمند می‌توان از رسیدن صدای افراد پر سر و صدایی که در اطراف ما هستند به گوش خود جلوگیری کرد. ضمن اینکه می‌تواند هنگام گوش کردن به موسیقی، بم‌ترین بخش بسامد صوتی را هم تشخیص دهد؛ همچون شخصی که در کنسرت زنده حضور دارد. انتقال صداهای تغییر یافته به گوش از طریق این هدفون هوشمند با تاخیر ۳۰هزارم ثانیه صورت می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر