اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۴۵۴

تداوم رکود مسکن

تا نیمه دوم سال95

رییس سابق سازمان نظام مهندسی پیش‌بینی کرد: بخش مسکن حداقل تا نیمه دوم سال1395 در رکود خواهد بود. سعید غفرانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رکود صنعت ساختمان از اقتصاد کلان کشور تاثیر می‌گیرد که تولید، عرضه و تقاضا در این بخش را دچار مشکلاتی کرده است. وجود 400هزار خانه خالی در شهر تهران نشان می‌دهد که در تهران مسکن به اندازه کافی تولید شده و با نبود متقاضی مواجه است. وی کسادی بازار مسکن در تهران را ناشی از پایین بودن توان متقاضیان دانست و گفت: تسهیلاتی که بانک‌ها می‌دهند برای خانه‌دار شدن دهک‌های پایین و میانی کافی نیست؛ چراکه ارقام آن با متوسط قیمت خانه فاصله بسیاری دارد. به گفته غفرانی، با این شرایط متقاضیان خرید خانه در تهران باید حداقل 80میلیون تومان اندوخته داشته باشند که به دلیل نبود چنین منابعی در اقتصاد خانوارها نمی‌توان انتظار رونق بازار مسکن تهران را داشت. با این حال به دلیل پایین بودن قیمت مسکن در شهرستان‌ها نسبت به تهران تسهیلات 60میلیون تومانی بانک‌ها می‌تواند در سایر نقاط شهری تحرک ایجاد کند.


صندوق توسعه حمل‌ونقل راه‌اندازی می‌شود

معاون اقتصاد و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی گفت: برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌یی و ریلی کشور، راه‌اندازی صندوق توسعه‌یی این بخش در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش ایرنا، امیر امینی در نشست با استاندار بوشهر افزود: از مجموع 200هزار میلیارد ریال سرمایه این صندوق 10هزار میلیارد ریال از طریق دولت و 190هزار میلیارد ریال آن نیز از محل منابع عمومی وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد. وی بیان کرد: کارکرد اصلی این صندوق اعطای تسهیلات مالی به بخش خصوصی برای تسریع در روند اجرای پروژه‌های راهسازی است.


پیشنهاد تاسیس صندوق توسعه‌ حمل‌ونقل هوایی به دولت

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به جلسه متولیان حمل‌ونقل هوایی و وزیر راه برای رفع مشکلات صنعت گفت: یکسان‌سازی نرخ سوخت هواپیمای باری و مسافری، تاسیس صندوق توسعه‌ حمل‌ونقل هوایی و لزوم افزایش ظرفیت پارکینگ هواپیما در مهرآباد از مواردی بود که در این دیدار مطرح شد. مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس افزود: در این جلسه مدیران عامل شرکت هواپیمایی، نماینده انجمن شرکت‌های هواپیمایی، رییس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، مواردی را مطرح کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز در این باره تاکیداتی داشت. وی ادامه داد: ‌کاهش نرخ تعرفه عوارض فرودگاهی، آزادسازی قیمت بلیت هواپیما طبق ماده 161 قانون اساسی و انتصاب خبرگان صنعت حمل‌ونقل هوایی در سازمان هواپیمایی کشوری از مواردی بود که از سوی ایرلاین‌ها مطرح و در این باره از وزیر راه قدردانی شد.


جابه‌جایی سالانه 45میلیون مسافر از طریق فرودگاه‌ها

عضو هیات‌مدیره فرودگاه‌های کشور و راهور عملیات فرودگاهی گفت: سالانه 40 تا 45میلیون مسافر از طریق فرودگاه‌های کشور جابه‌جا می‌شوند. حسین اکرمیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ظرفیت ناوگان هوایی کشور بالای 70میلیون مسافر است که تلاش می‌شود به این ظرفیت برسیم. به گفته وی، افزایش قیمت بلیت هواپیما ربطی به شرکت فرودگاه‌ها ندارد و این افزایش براساس ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشوری تعیین می‌شود و شرکت فرودگاه‌ها تنها بر آن نظارت دارد. به گفته وی، اکنون کمبود هواپیماهای کوچک یکی از مشکلات شرکت فرودگاه‌های کشور است که امیدواریم دولت و مجلس بعد از برجام نسبت به خرید هواپیماهای کوچک کمک کنند تا ناوگان هوایی کشور تقویت شود.


جای خالی ایران

در میان ۱۵خط هوایی ایمن دنیا

یک موسسه تحقیقاتی اروپایی ایمن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا در سال۲۰۱۵ میلادی را معرفی کرد که رتبه‌های یک تا پنج آن متعلق به کشورهای آسیایی است. به گزارش تسنیم، شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک هنک‌گنگ در سال گذشته میلادی ایمن‌ترین ایرلاین دنیا معرفی شد. پس از این شرکت هواپیمایی امارات قرار دارد و رتبه سوم ایمن‌ترین شرکت هواپیمایی جهان به اوا ایر تایوان رسیده است. چهارمین خط هوایی ایمن دنیا در سال2015 میلادی، قطرایرویز بود، پس از این شرکت نیز باز هم ایرلاینی آسیایی یعنی هاینان ایرلاینز چین در رده پنجمین شرکت هواپیمایی ایمن قرار گرفته است. هواپیمایی کی‌ال‌ام هلند و ایر نیوزیلند در رده ششم و هفتم ایمن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفتند. براساس این گزارش هیچ شرکت ایرانی‌یی در رتبه‌بندی ایمن‌ترین ایرلاین‌های جهان قرار نداشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر