اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۴۴۸

ادامه روند کاهشی در بازار دلار و سکه

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را روز چهارشنبه با 300ریال کاهش نسبت به سه‌شنبه 36 هزار و 700ریال و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با افت 130هزار ریالی، 9میلیون و 290هزار ریال تعیین قیمت کردند. هر یورو در بازار آزاد با 140ریال افت قیمت، 40 هزار و 60ریال و هر پوند نیز با 600ریال کاهش 53 هزار و 300ریال قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 100 هزار ریال کاهش، 9میلیون و320هزار ریال و هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم نیز با 130هزار ریال کاهش 9میلیون و 290هزار ریال تعیین قیمت شدند. همچنین نرخ هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز با 50 هزار ریال افت قیمت، 4میلیون و 720هزار ریال و هر ربع سکه نیز با 20هزار ریال کاهش، 2میلیون و 560 هزار ریال فروخته شدند. هر قطعه سکه یک گرمی نیز با 2هزار ریال تغییر قیمت، یک میلیون و 700هزار ریال و هر گرم طلای 18عیار نیز 95هزار و 600ریال خرید و فروش شدند.


حسینی سرپرست روابط‌عمومی بانک ملی شد

طی دو جلسه جداگانه با حضور هومن رضا مدنی‌شاهرودی رییس اداره کل حوزه مدیریت بانک ملی ایران، مراسم معارفه و تودیع روسای جدید و سابق اداره کل روابط‌عمومی و همچنین معارفه مدیر صندوق پس‌انداز بانک ملی ایران برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی ایران، بر اساس احکام صادره توسط دکتر همتی مدیریت عامل بانک، حبیب‌الله رشیدارده به سمت مدیر صندوق پس‌انداز بانک ملی ایران و حشمت‌الله حسینی به سمت سرپرست جدید اداره کل روابط‌عمومی این بانک منصوب و احکام خود را توسط رییس اداره کل حوزه مدیریت دریافت کردند. در این دو مراسم، رییس اداره کل حوزه مدیریت بانک ملی ایران ضمن تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های اثرگذار رشیدارده و حسینی در مسوولیت‌ قبلی، بر تداوم این روند در راستای منافع بانک تاکید کرد. رشیدارده نیز در این دو مراسم با تقدیر از حسن توجه مدیرعامل بانک و تبیین برخی فعالیت‌های انجام شده ابراز امیدواری کرد، فعالیت کاری وی در سمت جدید نیز در راستای پیشبرد اهداف بانک، منشأ اثر باشد.


راه‌اندازی سرویس انتقال

با شناسه بانک سپه

رییس اداره کل خدمات فناوری اطلاعات و توسعه بانکداری نوین گفت: سرویس انتقال با شناسه از طریق خودپردازهای بانک سپه برای کارت‌های سایر بانک‌ها (تراکنش شتابی) راه‌اندازی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه حسین صلواتی گفت: واریز با شناسه برای سازمان‌هایی است که به سبب گردش فراوان واریزی‌ها نیاز به شناسایی و مدیریت مبالغ واریزی خود دارند. وی افزود: در این خصوص شرکت و بانک طی الگوریتم مشخص تنها واریزی‌هایی که مطابق با این فرمت باشد برای حساب خود قبول می‌کند و در نتیجه سازمان در هر لحظه از هویت واریزکنندگان وجوه به حساب خود مطلع بوده و می‌تواند ارائه خدمات آنلاین خود به آنها را اداره کند. صلواتی گفت: این خدمت پیش از این صرفا برای حساب‌های داخلی انجام می‌شد و اکنون از طریق کارت‌های سایر بانک‌های شبکه شتاب نیز در خودپردازهای بانک سپه پذیرفته و انجام می‌شود. وی افزود: سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های آرد‌سازی و حمل و نقل آرد درحال حاضر استفاده زیادی از این خدمت می‌کنند.


رشد ٤٧ درصدی کارت‌های مجازی بانک صادرات

تعداد کارت‌های مجازی صادر شده توسط بانک صادرات ایران به دلیل استقبال مشتریان تا پایان آذر ماه سال١٣٩٤ به مرز ١٣هزار کارت رسید. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک تا پایان آذر ماه سال١٣٩٤ بیش از ١٢هزار و٦٥٠ کارت مجازی (Virtual card)را صادر و به متقاضیان اینگونه کارت‌ها که اشخاص حقوقی هستند، تحویل داده است که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل این تعداد رشد ٤٧درصدی را نشان می‌دهد. براساس این گزارش کارت مجازی خدمتی دیگر از بانک صادرات ایران است که تخصیص یک شماره کارت ١٦رقمی به درخواست‌کننده محصول، برقراری امکان جمع‌آوری وجوه از طریق انتقال وجه از هر یک از کارت‌های عضو شتاب به شماره کارت تخصیصی داده شده، برقراری امکان تخصیص شماره کارت به مشتریان حقوقی نظیر سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ دارای شعب گسترده و رفع محدودیت تخصیص کارت به مشتریان حقوقی ازجمله مزایای کارت مجازی بانک صادرات ایران هستند.


دیدار مدیران بانک صنعت و مدیرکل سرمایه ‌گذاری اسپانیا

ایساک مارتین باربرو، مدیرکل آژانس سرمایه‌گذاری و تجارت اسپانیا با علی‌اشرف افخمی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در محل این بانک دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‏رسانی بانک صنعت و معدن در این دیدار که ادوارد لوپس بوستکس، سفیر جدید اسپانیا در تهران نیز در آن حضور داشت، افخمی ضمن اعلام اینکه کشورمان قصد دارد در زمینه صنایع زیربنایی سرمایه‌گذاری کند، امر مزبور را فرصتی برای مشارکت شرکت‏های اسپانیایی برشمرد. وی بیان کرد: ما تاکنون گفت‌وگوهای مفیدی با بانک‌های اروپایی داشته‏ایم و تعهدپذیری کشورمان در عرصه جهانی و برای ورود به عرصه تعاملات بین‌المللی بر همگان اثبات شده است. افخمی در ادامه از قصد این بانک برای گسترش شعب بانک ایران و اروپا -که اکنون تنها در هامبورگ قرار دارد- به دیگر کشورهای اروپایی خبر داد و گفت مطابق قوانین سرمایه‌گذاری در ایران هر نوع مشارکت با کشورهای خارجی باید منجر به حمایت از بخش خصوصی و ورود دانش و فن‏‎آوری به کشورمان شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر