اخذ پول از بیمار اورژانسی قبل از ارائه خدمت ممنوع شد

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۲۸۸


معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ورود داوطلبان سلامت‌یار برای کمک به بیماران در بیمارستان‌ها و نیز ممنوع شدن اخذ هرگونه وجه از بیماران اورژانسی قبل از خدمت به آنان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدآقاجانی روز یکشنبه در همایش مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در سالن همایش‌های رازی، کار تیمی را نشانه توسعه کشورها دانست و گفت: هر چه جامعه توسعه یافته‌تر باشد، کار تیمی در آن بیشتر است و هر چه کمتر توسعه یافته باشد، کار فردی، ورزش فردی و سرمایه‌گذاری فردی در آن بیشتر است. آقاجانی با اشاره به اهمیت کار اورژانس‌های بیمارستانی افزود: هیچ رابطه پولی و مالی بین کادر اورژانس و بیماران نباید باشد و بخشنامه جدید که اخیرا به همه بیمارستان‌های کشور ابلاغ شده، دریافت هرگونه وجه از بیماران و همراهان آنها در اورژانس قبل از ارائه خدمت ممنوع است و بعد از اینکه کارهای بیمار انجام شد و بیمار سلامت پایدار پیدا کرد، همراهان بیمار به صندوق بیمارستان راهنمایی می‌شوند.

اقاجانی گفت: بیمارستان‌های دولتی ویترین وزارت بهداشت و اورژانس‌های بیمارستانی ویترین بیمارستان‌ها هستند و اگر در اورژانس‌ها خدمات مناسبی به مردم ارائه نشود، تمام کارهای دیگر زیر سئوال می‌رود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر