معاون ابوبکر بغدادی کشته شد

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۲۷۸

گروه جهان

ارتش عراق اعلام کرده است که در جریان حمله هوایی نیروی هوایی این کشور در غرب عراق «عاصی علی محمد ناصر العبیدی»، معاون ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تکفیری - تروریستی داعش کشته شده است. سخنگوی ارتش عراق به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان امریکا اطلاع داده که در پی حمله هوایی ارتش عراق به مواضع جریان تروریستی داعش در منطقه «بروانه» در غرب رمادی، عاصی علی محمد ناصر العبیدی، معاون ابوبکر بغدادی کشته شده است. سخنگوی ارتش عراق در ادامه گفت که عبیدی یکی از فرماندهان نظامی بلندپایه داعش در غرب عراق و شرق سوریه بوده است. عبیدی در اوج قدرت صدام، دیکتاتور پیشین عراق، در ارگان‌های امنیتی این کشور فعالیت می‌کرد.

دولت عراق در مبارزه با گروه تکفیری-تروریستی داعش از حمایت‌های امریکا و نیروهای ائتلاف برخوردار است. نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا اعلام کرده‌اند که داعش در سال گذشته میلادی بخش بزرگی از مناطق زیر نفوذ خود را از دست داده است. طبق بررسی انستیتوی تحقیقاتی

IHS Jane's Conflict Monitor که مرکز آن در امریکاست، شبه‌نظامیان داعش حدود ۱۴درصد از مناطقی را که در سال ۲۰۱۴ در سوریه و عراق اشغال کرده بودند، در سال ۲۰۱۵ از دست داده‌اند. بر اساس گزارش انستیتوی یاد شده که در هفته سوم دسامبر ۲۰۱۵ میلادی منتشر شد، با کاهش حدود ۱۲هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع از وسعت مناطق تحت‌کنترل داعش تا میانه ماه دسامبر هنوز ۷۸هزار کیلومترمربع در اشغال این گروه تروریستی است. اعلام تضعیف نیروهای جریان تروریستی داعش در حالی است که در روزهای پایانی ماه دسامبر ۲۰۱۵ میلادی پیامی صوتی منتسب به ابوبکر بغدادی منتشر شد. به گزارش رویترز، ابوبکر بغدادی رهبر داعش در این پیام صوتی گفته است که حمله‌های هوایی روسیه و ائتلاف به رهبری امریکا نتوانسته داعش را تضعیف کند. ابوبکر بغدادی مدعی شده است که حمله به گروه داعش، این گروه تروریستی را پرطاقت‌تر کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر