اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۲۶۵

بسترسازی توسعه‌ای در زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مشهد مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از تداوم بسترسازی برای توسعه زیرساخت‌های ریلی با هدف افزایش صادرات و ترانزیت کالا در این منطقه خبر داد. احمد صادقی‌گلمکانی اظهار کرد: برای ارائه خدمات مناسب به سرمایه‌گذاران در بخش واردات و صادرات انواع کالا و همچنین ایجاد سایت ریلی، تخلیه، بارگیری و ترانشیپ، اقدامات قابل توجهی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس انجام گرفته است.

وی بسترسازی توسعه‌یی را در این بخش مثبت و سازنده ارزیابی و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای این منطقه و احداث بیش از 50کیلومتر خطوط ریلی اعم از ریل عریض و نرمال در سایت منطقه ویژه اقتصادی سرخس، وجود انبارهای مسقف اختصاصی و عمومی، توجه به زیرساخت‌های توسعه در بخش ترانزیت انواع کالا، وجود سردخانه پیشرفته دومداره با ظرفیت بالای 4هزار تن و همچنین فرودگاه اختصاصی در منطقه؛ آمادگی پذیرش انواع بار را در سایت منطقه ویژه اقتصادی سرخس داریم.


پیشرفت‌های چشمگیر سازمان اوقاف محصول تفکر انقلابی و ولایی است

ساری حجت‌الاسلام ستار علیزاده در همایش سه روزه اقتصاد مسکن و مدیریت سرمایه‌گذاری در امامزاده عباس(ع) ساری اظهار کرد: نگاه علمی، منطقی، تحول و پیشرفت در مدیریت جدید سازمان اوقاف کاملا مشهود است. وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های سازمان اوقاف در راستای بیانات مقام معظم رهبری و شرع اسلام است، افزود: پیشرفت‌های چشمگیر سازمان اوقاف محصول تفکر انقلابی و ولایی است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران وحدت، همدلی و تلاش جهادی در سازمان اوقاف را ارزشمند و موثر برشمرد و گفت: نگاه علمی، منطقی، تحول و پیشرفت در مدیریت جدید سازمان مشهود و ملموس است.


برقراری ارتباط شرکت پخش فرآورده‌های استان مرکزی با مخابرات صنعت نفت

اراک به گزارش روابط‌عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی، محمدرضا ناطقی معاون مخابراتی این منطقه گفت: با توجه به اهمیت برقراری ارتباط ایمن و مستمر شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و با دستور مدیر مخابرات مبنی بر اجابت درخواست همکاران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی، این موضوع در دستور کار متخصصان مخابراتی منطقه مرکزی قرار گرفت. وی ادامه داد: دستگاه‌ها و تجهیزات مخابراتی لازم تامین شد و در ساختمان مخابرات این شرکت که به همین منظور طراحی و احداث شده بود، مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت. وی اضافه کرد: به این ترتیب این مجموعه نیز مستقیما به لینک مخابراتی صنعت نفت متصل شد.


برگزاری آزمون صلاحیت بالینی

دانشگاه‎های علوم پزشکی در مازندران

ساری دکتر رضایی در حاشیه برگزاری آزمون صلاحیت بالینی فارغ‎التحصیلان پزشکی عمومی منطقه یک کشور که در دانشکده پرستاری و مامایی نسیبه‌ ساری برگزار شد با اعلام مطلب فوق افزود: آزمون صلاحیت بالینی به‌صورت همزمان در مراکز ۱۰گانه آمایش آموزش عالی سلامت برگزار شد که دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجری آزمون منطقه یک کشور است.

وی اظهار کرد: در این آزمون، ۲۳ فارغ‎التحصیل پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی در گلستان، ۱۷ نفر در سمنان و ۴۵ نفر در مازندران که جزو منطقه یک آمایش سلامت هستند، زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران شرکت کردند.


بازدید بیش از 500 نفر از سدها

تاسیسات و اماکن آبی استان گلستان

گرگان رییس اداره روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌یی گلستان اعلام کرد: در راستای افزایش سطح علمی و آشنایی بیشتر مخاطبان با سدها و تاسیسات و اماکن آبی در سال جاری، تاکنون بیش از 500 نفر از سدها، تاسیسات و اماکن آبی استان گلستان دیدن کردند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌یی گلستان، موسی فرمانی افزود: از سدهای بازدید شده می‌توان به سد در حال ساخت نرماب، سد وشمگیر، نگارستان (کبودوال)، بوستان، گلستان و سد کوثر اشاره کرد. همچنین بازدید از ایستگاه هیدرومتری اراز کوسه، ایستگاه پیزومتری سد وشمگیر و آزمایشگاه آب از جمله بخش‌های تاسیسات و اماکن آبی شرکت آب منطقه‌یی در استان بود که توسط علاقه‌مندان صورت پذیرفت.


دیپلماسی لبخند لازمه جذب توریست

در شهر مشهد

مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، کاظم اصغری شب گذشته در نشست مدیر روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد با مدیران گروه جهانگردی مراکز آموزش عالی مشهد در مجموعه کوهسنگی برگزار شد، اظهار کرد: بحث رفتار شهروندان با گردشگر خارجی بسیار حایز اهمیت است و امروز دانشجویان رشته گردشگری 4سال در این ‌ارتباط دوره می‌بینند. وی افزود: باید ادب و اخلاق لیدرهای تورهای خارجی مانند بسیاری از کشورهای آسیایی همچون هند سبب جذب توریست شود. عضو هیات‌علمی موسسه آموزش عالی خردگرایان مطهر بیان کرد: امروز بسیاری از کشورها با دیپلماسی لبخند توانسته‌اند توریست‌های فراوانی را به کشور خود جذب کنند و این موضوع باید در شهر مشهد نیز موردتوجه قرار گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر